لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۱

اعتراضات اخیر شورا های ولایتی!


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب خود را به مساله اعتراضات شورا های ولایتی و تظاهرات خشونت بار دیروز در شهرکابل اختصاص داده اند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در مطلبی نوشته که دادن صلاحیت نظارت بر ادارات محلی به شورا های ولایتی فراهم نمودن زمینه برای فساد اداری می باشد.

روزنامه به نقل از تحلیلگران نوشته که شورا های ولایتی برای معامله گری ها در ولایات تلاش دارند تا صلاحیت نظارت را بدست آورند.

در مطلب گفته شده در دوره گذشته که شورا های ولایتی صلاحیت نظارت از ادارات محلی را داشت در هیچ ولایتی در مورد تطبیق نشدن درست پروژه های باز سازی عکس العمل نشان ندادند.

سرنوشت در این مطلب سفارش کرده که مصوبه سلب صلاحیت نظارتی شورا های ولایتی باید از سوی مشرانو جرگه نیز بزودی تایید و از سوی رییس جمهور توشیح گردد.

انیس

روزنامه دولتی انیس در مقاله به نقل از برخی اعضای هیئت اداری مشرانو جرگه نوشته که نظارت از ادارات محلی حق اعضای شورا های ولایتی می باشد.

روزنامه نوشته که برخی از اعضای شورا های ولایتی دیروز با هیئت اداری مشرانو جرگه دیدار کرده اند و تاکید نمودند که نظارت حق آنان است.

روزنامه به نقل از اعضای مشرانو جرگه نوشته اگر شوراهای ولایتی ادارات محلی را نظارت نکنند زمینه برای فساد در ولایات فراهم می شود.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی سرمقاله اش را به موضوع تظاهرات دیروز در شهر کابل اختصاص داده و نوشته که این تظاهرات به خشونت گرایید.

نویسنده سرمقاله نوشته که این تظاهرات با کشته شدن دو تن و زخمی شدن شماری دیگر از تظاهر کنندگان به پایان رسید.

در سرمقاله آمده که تظاهر کنندگان به حمایت از طالبان مسلح شعار می دادند و تلاش داشتند بر یک بانک خصوصی در محل حمله کنند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا نوشته که در تظاهرات دیروز شهر کابل که به خشونت گرایید هفده پولیس و هفت تن از مردم عام زخمی شدند.

در این مطلب به نقل از شاهدان عینی گفته شده که در نخست از میان تظاهر کنندگان بالای پولیس فیر صورت گرفت، موتر رنجر پولیس خساره مند گردید و بعداً پولیس نیز بالای مظاهره چیان تیر اندازی کرد که سبب کشته شدن دو تن و زخمی شدن برخی دیگر گردید.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG