لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۶

تبصره برخی از روزنامه های کابل در مورد فسخ قرارداد های تیل وزارت دفاع


سلب صلاحیت نظارتی شورا های ولایتی و فسخ قرارداد های تیل وزارت دفاع، عناوین مهمترین مطالب شماری از روزنامه های چاپ امروز کابل را تشکیل می دهد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد، در مطلب اش نوشته که اداره مستقل ارگان های محلی، روی طرح چگونگی نقش نظارتی شورا های ولایتی کار می کند.

در مطلب به نقل از متین بیگ سرپرست اداره مستقل ارگان های محلی گفته شده که با استفاده از تجارب گذشته و ضرورت تمثیل اراده مردم در حکومتداری محلی، طرح جدید چگونگی نقش نظارتی شورا های ولایتی مشخصاً تعریف خواهد شد.

ویسا

روزنامه مستقل ویسا به همین موضوع پرداخته و به نقل از تواب غورځنگ سخنگوی اداره مستقل ارگان های محلی نوشته که در گذشته نقش نظارتی شورای های محلی تعریف روشن نداشت و اکنون از طریق طرح جدید نقش این شورا طوری تعریف خواهد شد که امور پاسخدهی به مردم بنیادی گردد.

ویسا در یک مطلب دیگر نوشته که رئیس جمهور اشرف غنی طی فرمانی دستور فسخ قرارداد های تیل وزارت دفاع را صادر کرده و مسوولین بخش تدارکاتی این وزارت را ممنوع الخروج اعلام کرده است.

در ادامه این مطلب آمده که رئیس جمهورغنی، هیئتی را به هدف روشن شدن ادعا های که در خصوص فساد گسترده مالی در قرارداد های تیل وزارت دفاع مطرح شده تعیین کرده است.

ویسا به نقل از نظیف الله سالارزی سخنگوی رئیس جمهور نوشته که می گوید در این قرارداد ها نزدیک به دو صد میلیون دالر تفاوت به مشاهده می رسد.

در این مطلب به نقل از آقای سالارزی گفته شده است که تشکیل ( ای ، ار، دی ، اس ) در ریاست جمهوری مدغم شده و بخش تدارکاتی ادارات امنیتی ملکی و قرارداد های مهم تحت نظارت خود رئیس جمهور عقد خواهد شد.

سرنوشت

در همین حال روزنامه مستقل سرنوشت هم به نقل از سخنگوی رئیس جمهور می نویسد که وظایف تمام کارمندان بخش تدارکاتی وزارت دفاع تا زمانی نهایی شدن این مسئله به حالت تعلیق در آمده است.

سرنوشت نگرانی کارشناسان افغان را نیز گرفته که می گویند، با این اقدام امکان دارد در راستای انتقال تیل نظامیان این کشور یک سلسله مشکلات ایجاد شود.

اما ریاست جمهوری در پاسخ به این نگرانی گفته که رئیس جمهور برای حل این معضل با آیساف گفتگو کرده است.

ویدا بره کی

XS
SM
MD
LG