لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۳۶

"طالبان تا دو سال دیگر نیز توانایی حملات بر شهر ها را خواهند داشت"


روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار مطالب دیگر به اظهارات رییس اداره استخبارات دفاعی امریکا و مساله فرستادن برخی از افسران اردوی ملی افغانستان جهت آموزش به پاکستان پرداخته اند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در صفحه نخست اش در مطلبی نوشته که طالبان مسلح تا سال 2018 میلادی توانایی حملات بر شهر های افغانستان را خواهند داشت.

در این مطلب به نقل از وینسنت ستیوارد رییس اداره استخبارات دفاعی امریکا آمده است که طالبان بعد از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا دو سال دیگر نیز توانایی حملات بر شهر ها را خواهند داشت.

در مطلب گفته شده که آقای ستیوارد این اظهارات را در یک بیان تحریری که به کانگرس امریکا فرستاده مطرح کرده است.

ویسا این اظهارات وینسنت ستیوارد را نیز نقل کرده که گفته است طالبان مسلح در سال جاری میلادی بر پایتخت کابل و قرا و قصبات افغانستان حملات خود را افزایش خواهند داد.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در مطلبی به نقل از ایمل فیضی سخنگوی رییس جمهور پیشین نوشته که جنگ امریکا در افغانستان هنوز نیز ادامه دارد.

روزنامه به نقل از فیضی نوشته که بارک اوباما جنگ غرب در افغانستان را کامل و پایان یافته خوانده اما این جنگ به شدت ادامه دارد.

در این مطلب گفته شده که وسایل جنگ امریکا در افغانستان طیاره های بی پیلوت، شبه نظامیان استخبارات و قرار دادیان امریکایی اند.

سرنوشت سرمقاله اش را با این پرسش آغاز کرده که روابط تازه با پاکستان چرا مخفی نگهداشته شده است.

سرمقاله نویس نوشته که مقامات افغان و پاکستانی سفرها را افزایش داده اند و به نظر می رسد که هر دو کشور بیشتر از پیش با هم نزدیک خواهند شد.

آمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلبی نوشته که اولین گروه سربازان اردوی ملی جهت فراگیری آموزش های بیشتر به پاکستان رفته است.

در مطلب آمده است که این سربازان حدود هجده ماه در اکادمی نظامی ایبت آباد پاکستان به آموزش ادامه خواهند داد.

انصار

روزنامه انصار سخنان جانان موسی زی سفیر افغانستان در پاکستان را به چاپ رسانده که گفته است فرستادن سربازان اردوی ملی افغانستان به پاکستان جهت آموزش سبب عملی شدن مبارزه با تروریزم می گردد.

روزنامه نوشته که این سربازان را در سفر به پاکستان یک هیئت پنج نفری نظامی نیز همراهی می کند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG