لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۸

"پروژه تاپی، کابل، اسلام آباد و دهلی را با هم نزدیک ساخته است"


اکسپریس تریبیون

روزنامه اکسپریس تریبیون با عنوان " پروژه پایپ لاین گاز تاپی، کابل، اسلام آباد و دهلی را با هم نزدیک ساخته" مطلبی را نشر کرده است.

روزنامه اظهارات داود صبا وزیر معادن و پطرولیم افغانستان را هم نقل کرده که گفته است: پروژه انتقال گاز ترکمنستان به پاکستان و هند از طریق افغانستان، سه کشور را با هم نزدیک کرده است. وی پایپ لاین تاپی را یک پروژه پُر از فرصت ها عنوان می کند.

آقای صبا به اکسپریس تریبیون گفته که پروژه تاپی باعث ثبات در منطقه و گسترش همکاری ها میان کشور های دخیل در آن خواهد شد.

روزنامه همچنان می نویسد: مقام های افغان، پاکستانی و هندی به این باور اند که انتقال گاز ترکمنستان از راه افغانستان، منافع مشترک این کشور ها را تضمین می کند.

اکسپریس تریبیون به نقل از وزیر معادن و پطرولیم افغانستان نوشته که گفته است: پروژه تاپی در روابط پاکستان و هند هم تغییر مثبت خواهد آورد.

نشست اخیر هیئت های کشور های دخیل در پروژه تاپی، در اسلام آباد برگزار شده بود و انتظار می رود تا ماه آینده کابل میزبان نشست نماینده گان هر چهار کشور باشد.

کانبیرا تایمز

روزنامه کانبیرا تایمز چاپ آسترالیا، در مورد شرکت افغانستان در جام جهانی کرکت مقالهء را نشر کرده است.

روزنامه به نقل از والی کانبیرا نوشته که شرکت تیم افغانستان در جام جهانی کرکت را یک داستان افسانوی دانسته است.

بر اساس گزارش ها، پیتر کاسگروف یکشنبه شب با اعضای تیم ملی کرکت افغانستان دیدار کرد.

کانبیرا تایمز می نویسد: مربی تیم ملی کرکت افغانستان آرزومند است که ورزشکاران افغان در دیدار های گروپی و دور اول مسابقات از صحنه حذف نشود.

اما میرویس اشرف یکی از کرکت بازان افغان به روزنامه گفته است که آنها در مرحله نخست جام جهانی، تحت فشار قرار ندارند.

در رقابت های جام جهانی کرکت، افغانستان به روز چهارشنبه در برابر بنگله دیش وارد میدان خواهد شد.

اندی مولس مربی تیم ملی کرکت افغانستان به روزنامه کانبیرا تایمز گفته است: بازی با بنگله دیش برای تقویت روحیه ورزشکاران افغان موثر است زیرا افغانستان در جام قهرمانی آسیا، بنگله دیش را در خانه اش شکست داده بود.

وی می گوید: افغان ها از سیدنی و سایر شهر های آسترالیا، به وسیله بس به سوی شهر کانبیرا در حرکت استند تا در آنجا تیم ملی کشور شانرا تشویق کنند.

XS
SM
MD
LG