لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۳

تعدادی از رهبران طالبان برای بحث های سری از اسلام آباد بازدید کردند


چند روز پس از آنکه گفته شد، گروه طالبان به مذاکرات جهت پایان دادن جنگ درافغانستان آمادگی نشان داده اند، چند تن از رهبران آن ها برای بحث های سری دربارۀ گام های آینده از اسلام آباد بازدید نمودند.

گزارش آژانس خبررسانی رویترز می افزاید که مقامات پاکستانی به این رهبران طالبان به صراحت گفتند که اگراختلافات میان دوتن از رهبران آنها حل نشود گفتگوهای صلح هرگز آغاز نخواهد شد.

گزارش آژانس خبررسانی رویترز می گوید، ملا اخترمحمد منصور وملاعبدالقیومذاکر دربارۀ گفتگوهای صلح با حکومت افغانستان باهم اختلاف نظردارند.

ملا اخترمحمد منصور که یکی ازرهبران سیاسی طالبان می باشد ازچنین گفتگو ها حمایت می کند ولی ملا عبدالقیوم ذاکر که قوماندان جبهه است مخالف آن میباشد.

آژانس خبررسانی رویترز ازقول دومنبع طالبان میگوید منصور و ذاکر که باهم خصومت دیرینه دارند برای حل اختلافات شخصی خود دراین اواخر باهم ملاقات کرده وبه همدیگر مهمانی نیز داده اند.

ولی ملا منصور موفق نشده که قناعت ملا ذاکر را به ارتباط گفتگوی های صلح با کابل فراهم کند.

منابع طالبان به آژانس خبررسانی رویترز گفته اند که ملا ذاکر گفتگوی صلح با حکومت افغانستان را ضیاع وقت دانسته به این باوراست که قدرت واقعی در دست امریکایی ها می باشد.

آژانس خبررسانی رویترز میگوید که تلاش های اخیر صلح نسبت به مساعی گذشته امیدبخش است چون از میانجیگری پاکستان وچین برخوردارند.

ولی هنوز هم موانع زیاد دربرابر صلح وجود دارند. انتظارمیرود طالبان تقاضا کننده که عساکر باقی مانده خارجی فورا افغانستان را ترک گویند که رئیس جمهور محمد اشرف غنی این خواسته را رد خواهد کرد.

ولی آژانس خبررسانی رویترز ازقول منابع طالبان درپاکستان وافغانستان ومقامات دوکشور می گوید که روند صلح حداقل درحرکت است.

این آژانس میافزاید که اردوی پاکستان تائید کرد که دانییل فیلدمن نمایندۀ خاص امریکا برای افغانستان وپاکستان طی یک بازدید نا اعلان شده ازاسلام آباد دراین هفته مباحثات دربارۀ گفتگوهای صلح انجام داده است.

XS
SM
MD
LG