لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۸

صدراعظم اسراییل در انتخابات پارلمانی با چالش رو به رو است


بنیامین نتنیاهو صدراعظم اسراییل به روز دوشنبه گفت که در صورت پیروزی برای چهارمین بار به عنوان صدراعظم اسراییل، حکومت فلسطینی در جریان حاکمیت وی ایجاد نخواهد شد.

در صورت که نتنیاهو 65 ساله تا به سال 2019 میلادی در قدرت باقی بماند، صدراعظمِ خواهد بود که برای یک مدت طولای در اسراییل ایفای وظیفه می کند.

اما بر بنیاد نظر سنجیاخیر که پیش از انتخابات پارلمانی اسراییل انجام شده است، حزب نتنیاهو موسوم به حزب میانه راست لیکود از اتحاد صهیونیست میانه- چپ عقب مانده است.

بنیامین نتنیاهو امروز پس از استعمال رای در یک مرکز رای دهی در بیت المقدس گفت:

" یگانه کار که برای جلوگیری از رسیدن حزب چب گرا به قدرت انجام داده می توانیم این است که فاصله را از بین ببرید و برای حزب لیکود رای بدهید."

انتظار نمی رود که یکی از احزاب هم بیش از یک چهارم آراء را به دست آورد اما نتایج نظر سنجی که هفته گذشته نشر شد نشان می دهد که اتحاد صهیونیست میانه- چپ احتمالآ بسیاری کرسی ها را ازجمع 120 کرسی پارلمان از آن خود سازد.

اتحاد صهیونیست میانه- چپ تعهد کرده است که در راستای بهبود روابط با فلسطینیان و جامعه بین المللی کار خواهد کرد.

نتنیاهو در جریان مبارزات انتخاباتی درارتباط به هر نوع توافق با ایران بر سر برنامه اتمی تهران هشدار داد.

هیرزوگ رییس حزب کارگر اسراییل و رقیب نتنیاهو در انتخابات و زیپی لیوینی وزیر پیشین خارجهء اسراییل بنیامین نتنیاهو را متهم کردند کهاز تهدیدات امنیتیبرای منحرف کردن توجه از مسایل اجتماعی مانند مصارف بلند زنده گی استفاده می کند.

مخالفان نتنیاهو هم چنان می گویند که او روابط نزدیک اسراییل با امریکا را به مخاطره انداخته است.

واشنگتن گفت که حکومت نتنیاهو با ادامه گسترش شهرک های یهودی نشین در مناطق اشغالی، گفتگو های صلح با فلسطین به میانجیگری امریکا را تضعیف کرده است.

نتنیاهو با پذیرفتن دعوت شماری از اعضای حزب جمهوری خواه امریکا برای سخنرانی در کانگرس، بیشتر خشم رییس جمهور بارک اوباما را بر انگیخت.

صدراعظم اسراییل در کانگرس امریکا بر ضد تلاش های اداره رییس جمهور بارک اواما در راستای دستیابی به یک توافق اتمی با ایران سخن گفت.

در نظر است که بیش از 5.8 میلیون رای دهنده در انتخابات اسراییل اشتراک کنند.

اضافه از ده هزار مرکز رای دهی حوالی ساعت 7 صبح به وقت محلیدر سراسر اسراییل باز شدند.

XS
SM
MD
LG