لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۰

بیشتر روزنامه های کابل روی گفتگوهای صلح نوشته اند...


گفتگوهای صلح با طالبان مسلح و آماده گی های نو روز در صدر مطالب مهم روزنامه های چاپ امروز کابل به چشم می خورد.

ویسا

روزنامه مستقل ویسا، مینویسد که قراراست امروزیک هیاتی ازولسی جرگه دررابطه به چگونگی انجام گفتگوهای صلح با رئیس جمهوراشرف غنی ملاقات کنند.

این روزنامه به نقل ازنذیراحمدزی معاون دوم ولسی جرگه نوشته که میگوید، اعضای ولسی جرگه از رییس جمهور خواستار اشتراک هیئت این جرگه در گفتگو های صلح با طالبان مسلح خواهد شد.

آقای احمدزی می گوید که بدون حضور نماینده گان مردم در گفتگو های صلح با طالبان این گفتگو ها معنی نخواهد داشت.

اصلاح

روزنامه دولتی اصلاح به نقل ازفضل هادی مسلم یاررئیس مشرانوجرگه مینویسد که ما به صلح نیاز داریم و از این روند هم استقبال می کنیم.

اما آقای مسلمیارمیگوید که هرگاه طالبان علاقمند انجام گفتگوهای صلح وقطع جنگ اند باید صداقت شان را نشان دهند وحملات تخریبی شان را متوقف نمایند.

درادامه مطلب بازهم به نقل ازرئیس مشرانوجرگه گفته شده که اگر پاکستان وسازمان استخبارات این کشوریک طرف گفتگو های صلح باشند، باید پاکستان درخصوص جلوگیری ازورود تروریستان به خاک افغانستان صادقانه عمل کند.

هیواد

درهمین حال روزنامه دولتی هیواد دررابطه به آماده گی های امنیتی به مناسبت جشن نوروزمطلبی را به نشررسانده است.

در مطلب آمده که وزارت امورداخله میگوید برای برگزاری جشن نوروزآماده گی های لازم گرفته شده اما درولایت بلخ نسبت به سایرولایت ها تدابیرجدی تراتخاذ شده است.

هیواد به نقل ازصدیق صدیقی سخنگوی وزارت امورداخله مینویسد که نیروهای ریزرفی پولیس درحالت آماده باش درآمده اند ودرصورت نیازازآنان کارگرفته خواهد شد.

انیس

روزنامه دولتی انیس ازآماده گی های ریاست حفظ ومراقبت سالنگ ها برای اتخاذ تدابیرجدی در شاهراه کابل – مزارشریف نیزخبرداده است.

این روزنامه مینویسد که مقامات اطمینان داده اند که مردم هنگام برای رفت وآمد درمراسم جهنده بالادرمزارشریف ومیله گل سرخ با مشکلات ترافیکی روبرونخواهند شد.

انیس درسرمقاله اش نوشته اظهارامیدواری کرده که سال جدید خورشیدی برای افغان ها یک سال پر از خوشی در فضای صلح و امنیت باشد.

ویدا بره کی

XS
SM
MD
LG