لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۷

سرتاج عزیز: پاکستان می خواهد هرچه زودتر مذاکرات صلح افغانستان آغاز شود


سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور بین المللی صدراعظم پاکستان
سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور بین المللی صدراعظم پاکستان

سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور بین المللی صدراعظم پاکستان امروز گفت، پاکستان می خواهد هرچه زودتر گفتگوهای صلح بین حکومت افغانستان و گروه های مختلف افغان آغاز شود.

سرتاج عزیز به رادیوی دولتی پاکستان گفت، کشورش در پروسهء مذاکرات صلح در افغانستان صرف نقش تسهیل کننده را بازی می کند و گروه های را برای مذاکرات آماده می سازد که با آن تماس دارد.

این اظهارات مشاورامنیت ملی صدراعظم پاکستان بعد از آن صورت می گیرد که حکومت افغانستان از پاکستان خواست تا زمینهء مذاکرات را باهمهء گروه های مسلح مخالف مساعد سازد.

در هفتهء گذشته یک مقام افغان که از افشای نامش خودداری کرده است به رادیو آزادی گفت:

"حکومت افغانستان از پاکستان خواسته است تا همهء گروه ها در مذاکرات صلح اشتراک کنند و اگر کدام گروهی نمی خواهد در مذاکرات سهم گیرد و یا از مذاکرات خارج می شود، باید از قلمرو پاکستان اخراج شود."

سرتاج عزیز مشاورامنیت ملی و امور بین المللی نوازشریف صدراعظم پاکستان امروز گفت که در چند روز آینده امیدواری آغاز گفتگو ها بین حکومت افغانستان و گروه های مختلف مسلح مخالف وجود دارد.

به گفتهء وی، پاکستان به سیاست عدم مداخله در افغانستان ادامه می دهد و امیدوار است که سایر کشورها نیز این پالیسی را تعقیب کنند.

سرتاج عزیز مشاورامنیت ملی و امور بین المللی صدراعظم پاکستان در ادامهء صحبت اش با رادیوپاکستان گفت:
"برای پیشرفت اقتصادی افغانستان به مساعدت های زیاد نیاز دارد، اما مسایل سیاسی اش را باید خودش حل کند."

سرتاج عزیز می گوید، به مثابهء یک بخش از سیاست صلح آمیز با همسایه ها، پاکستان خواستار روابط قوی اقتصادی و تجارتی با افغانستان است.

در این اواخر برای حل دشواری های موجود در عرصهء تجارت با پاکستان گام های برداشته شده است، اما با آنهم تجار افغانستان از آن شکایت دارند که در زمینهء ترانزیت و تجارت از طریق پاکستان هنوز هم مشکلات زیاد وجود دارد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:03 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG