لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۳

جشن نوروز در بلخ تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد


جشن نوروز در ولايت بلخ با تدابير شديد امنيتی و با اشتراك معاون اول ریيس جمهور، سرپرست ولايت بلخ و حضور هزاران تن از افغانان برگزار شد.

امسال جشن نوروز در مزارشريف به فرمان معاون اول ریيس جمهور، با شليك چندين فير توپ و بر افراشتن جهنده حضرت علی "رض" رسماً آغاز گرديد.

در اين مراسم عطا محمد نور سرپرست ولايت بلخ روی دست آورد های يك سال گذشته اداره محلی بلخ صحبت کرده، گفت كه بيش از 7 ميليارد و 30 هزار افغانی عوايد به خزانه دولت وارد شده است.

آقای نور گفت، هم اكنون 95 فيصد ساحه بلخ تحت خدمات مخابراتی قرار دارد و 25 كيلومتر سرك از سوی ریاست فواید عامه در مزارشريف قيرريزی شده است.

عطا محمد نور در مورد تشكيل حكومت وحدت ملی ابراز خوشبينی كرد و برای انتخابات پارلمانی كشور خواهان اصلاحات در كميسيون های انتخاباتی شد:

" يكبار ديگر تقاضای من اين است كه جهت انتخابات شفاف در كشور بايد اصلاحات در كميسيون های انتخاباتی افغانستان وارد شود."

در این ميان جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول ریيس جمهور در اين مراسم صحبت كرد و در مورد گسترش حضور افراد مسلح غير مسوول در نقاط مختلف شمال افغانستان ابراز نگرانی كرد.

وی گفت كه گروه دولت اسلامی در تلاش است تا با استفاده از افغانستان وارد كشور های همسايه شود.

جنرال عبدالرشيد دوستم روی روند آغاز مذاكرات صلح صحبت کرده، افزود كه اين گفتگو ها در مشوره با مردم و حمايت كشور های همسايه و متحدین افغانستان به پيش خواهد رفت:

" كشور های همسايه ما از امريكا گرفته تا عربستا و از عربستان گرفته تا ايران و مسكو همه در تلاش حمايت از صلح در افغانستان هستند."

بايد گفت جشن نوروز در ولايت بلخ در حالی تجليل می شود كه برای تامین امنيت آن بيش از 5600 تن از نيروهای امنيتی گماشته اند.

به گفته مقامات محلی بلخ، در نخستين روز سال 1394 و در ايام بر افراشتن جهنده حضرت عليه كرم الله وجهه در بلخ بيش از 10 هزار تن اشتراك داشتند.

مجيب الرحمن حبيب زی، بلخ

XS
SM
MD
LG