لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۶

اهمیت حمایت امریکا از افغانستان!


اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت افغانستان در مقالهء مشترک شان که در روزنامهء واشنگتن پست چاپ شده گفته اند که دستآورد ها در بخش های معارف، صحت، رسانه ها، جامعه مدنی و حقوق زنان همچنان حفظ خواهند شد.

درین مقاله که پیش از مسافرت رهبران افغانستان به ایالات متحده امریکا نشر شده، آمده است که حکومت از یک موقف قوی وارد مذاکرات صلح خواهد شد، این در حالی است که نیروهای امنیتی افغان مسوولیت شان را در تأمین امنیت تقویت می بخشند، برخورد های خشونت آمیز ممکن است افزایش یابد.

در ادامه این مقاله آمده است: در حالی که فرصت ها برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان هرگز بیشتر از حال نبوده، تروریزم جدید نه فقط رفاه افغانستان بلکه رفاه امریکا را نیز تهدید می کند.

رییس جمهور و رییس اجرائیه افزوده اند که حکومت های تضعیف شده زمینه های مناسبی را برای گروه های خشونت گرای مخالف فراهم می کنند.

هر دو رهبر گفته اند که افغانستان به تهدید های افراط گرایی از طریق ایجاد مشارکت در سطوح جهانی، منطقه ای، اسلامی و ملی پاسخ می دهد.

در ادامه مقاله آمده است که ثبات سیاسی در بستر رشد اقتصادی ایجاد می شود. اما، افزوده شده که متاسفانه، نزدیک به 40 سال جنگ، حکومتداری ضعیف و سوء مدیریت اقتصادی مانع از رشد افغانستان شده و این کشور را وابسته به کمک های خارجی ساخته است.

رهبران افغانستان گفته اند که اولویت اساسی رسیدگی و مبارزه با فساد اداری است و هدف نهایی رسیدن به خودکفایی.

هر دو رهبر حکومت وحدت ملی گفته اند که با انتخاب کردن وفاق در برابر نفاق در نخستین گذار مسالمت آمیز قدرت در تاریخ افغانستان، آنان اکنون به هدف عمیق ساختن سطح همکاری میان افغانستان و امریکا از ایالات متحده دیدن می کنند.

در مقاله آمده است که با حمایت ایالات متحده، مردم افغانستان می توانند کشور خود را بسازند،اقتصاد خود را توسعه دهند و در برابر تروریزم مقاومت کنند.

قرار است رییس جمهور افغانستان و رییس اجرائیه در بیست و چهارم ماه مارچ با رییس جمهور ایالات متحده امریکا ملاقات کنند.

XS
SM
MD
LG