لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۴

هیواد: سفر رییس جمهور غنی آورد های خوبی در قبال داشت


روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار مسایل دیگر در رابطه به اهمیت و دست آورد های سفر رییس جمهور غنی به امریکا مطالبی را به نشر رسانده اند.

سرنوشت

روزنامهء غیر دولتی سرنوشت در مطلبی به سفر های رییس جمهور به کشور های خارجی اشاره کرده و گفته است که مسایل داخلی نیز نیاز به تمرکز دارد.

در این مطلب آمده که سفر های رییس جمهور غنی به کشور های خارجی اهمیت دارد اما موضوعات داخلی نیز نباید نظر انداز شود.

نویسنده مطلب گفته است که شش ماه از آغاز کار حکومت جدید می گذرد اما هنوز نیز کابینه تکمیل نشده و بسیاری از کار های دیگر نیز که باید تا حالا انجام می شد باقی مانده است.

سرنوشت به نا امنی ها و مشکلات اقتصادی در کشور نیز اشاره شده و گفته شده که اگر در این خصوص اقدامات لازم صورت نگیرد سبب بی باوری مردم بر حکومت خواهد شد.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا نیز تحکیم روابط و کسب حمایت امریکا را برای افغانستان مهم خوانده و می گوید که این از دست آورد های خوبی سفر رییس جمهور غنی به امریکا می باشد.

این روزنامه همچنان گفته است که اعتراف امریکا بر مشروع دانستن نتایج انتخابات افغانستان از دست آورد های مهم دیگری سیاسی این سفر محسوب می شود.

در مطلب آمده است، هر چند رییس جمهور غنی ایجاد حکومت وحدت ملی را در تاریخ دو صد ساله افغانستان بی سابقه خوانده اما گفته است که ممکن با این اظهارات وی همه افغان ها موافق نباشند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در یک مطلب به اهمیت سفر رییس جمهور غنی به امریکا پرداخته و گفته است که این سفر دست آورد های خوبی در قبال داشت.

در این مطلب به نقل از رییس جمهور غنی گفته شده که آنان تلاش دارند تا افغانستان را یکبار دیگر به چهار راه همکاری های منطقوی مبدل سازد.

محور

روزنامه غیر دولتی محور در مطلبی این سخنان محمد اشرف غنی را به نشر رسانده که گفته است کار های انکشافی باید به شکل پروژه یی انجام نشود.

در مطلبی در این رابطه آمده است که آقای غنی این مساله را در دیدار با رییس اداره انکشافی سازمان ملل متحد در نیویارک بیان داشته است.

محور نوشته است که بخاطر موثریت برنامه های انکشافی این موضوع بسیار مهم است که کارهای انکشافی از حالت پروژه یی خارج گردد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG