لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۸

تیاتری برای مبارزه با پدیدهء اعتیاد در کابل برگزار شد


در حالیکه هم اکنون هزاران جوان افغان معتاد به مواد مخدر هستند روز چهار شنبه خانه فرهنگ افغانستان تیاتری را برای مبازره با این پدیده اجرا کرد.

این نمایش که تیاتر پزل مرگ نام دارد در کابل ننداری توسط چندین ممثل افغان، انجام شد.

کاوا ایرک کارگردان و نویسنده این تیاتربه رادیو آزادی گفت، از سه ماه به این سو برای انجام این نمایش تمرین کرده اند:

" هدف اولی ما احیای تیاتر افغانستان است که همان تیاتر تاثیر گزار و مردمی رونق پیدا کند و مردم بتواند تیاتر ببینند و هدف دوم ما از این کار توجه مردم و مسوولین در معظل مواد مخدر و اعتیاد است. "

هرچند در راستای مبارزه با مواد مخدر میلیون ها دالر به مصرف رسیده، اما هنوزهم بیشترین نوع تریاک در افغانستان کشت و تولید می شود و سالانه دها تن در خود این کشور به آن معتاد می گردند.

در این حال وزارت مبارزه با مواد مخدر می گوید که برای جلوگیری از این پدیده تلاش می کنند.

اما مبارزه با آن به تنهایی از توان یک کشور بیرون است و نیاز است تا در این راستا کشورهای منطقه نیز همگام با افغانستان مبارزه کنند.

آقای برما هماهنگ کننده ارتباطات استراتیژیک در سطح وزارت مبارزه با مواد مخدر می گوید که این گونه نمایش ها می تواند آنان را در زمینه مبارزه با مواد مخدر همکاری کند:

" ممثلین محترم خانه فرهنگ با ما همکاری مشترک دارند و من سپاسگذار هستم از اینها، امیدوار هستیم ملت افغانستان با عاری شدن این کشور از کوکنار سربلند و جایگاه خود را پیدا بکند. "

در این حال برخی از کارشناسان افغان می گویند، مبارزه جدی با مواد مخدر بیشتر وابستگی به تامین امنیت دارد.

این کارشناسان هم می گویند که نیاز است تا در امر مبارزه با مواد مخدر، کشورهای منطقه و جهان افغانستان را کمک و همکاری کنند.

تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG