لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۹

رهبران امریکا نباید اشتباهات عراق را در افغانستان تکرار کنند


یک سناتور امریکایی می گوید، رهبران امریکا باید از تکرار چندین اشتباه که در عراق صورت گرفته است، در افغانستان جلوگیری کنند.

سناتور کوری گاردنر که تازه از یک سفر هشت روزه به شش نقطهء مهم و بحرانی جهان به کشورش برگشته است دیروز گفت، رهبران امریکایی نباید اشتباهاتی را در افغانستان تکرار کنند که در زمان ترک نیروهای امریکایی از عراق مرتکب شدند.

سناتور جمهوریخواه از ایالت کولورادوی امریکا، تصمیم اخیر قصر سفید مبنی بر کُند کردن پروسهء خروج نیروها از افغانستان را عاقلانه خوانده و خواهان ادامه حضور امریکا در افغانستان شده است.

سناتور گاردنر در اشاره به حضور داعش در عراق و شام می گوید:

" ما باید یقینی سازیم که افغانها را به نقطهء میرسانیم که از خود دفاع کنند. "

هنگامیکه از این سناتور امریکایی سوال شد که به نظر وی عساکر امریکایی باید تا چی وقت در افغانستان بپایند گفت، این چیزی است که رییس جمهور امریکا، قوماندان و رهبران در میدان جنگ روی آن باید تصمیم بگیرند.

گفته می شود موقف این سناتور امریکایی که تازه سناتور شده است و تازه عضویت کمیتهء روابط خارجی سنای امریکا را کسب کرده است نشان میدهد که وی، در تلاش گزینش و تقویت نقش اش به حیث پالیسی ساز در صحنه روابط خارجی امریکا است.

هدف سفر هشت روزه کوری گاردنر به اسراییل، اردن، کویت، عراق، افغانستان و بریتانیا برقراری روابط با رهبران جهان بود. وی در این سفرش چند سناتور دیگر امریکایی به شمول سناتور ارشد میچ مکاونل را همراهی می کرد.

XS
SM
MD
LG