لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۳

برافراشتن خیمه اعتراضیه برای رهایی 31 مسافر در کابل!


برخی از اعضای خانواده سی و یک مسافر ربوده شده و فعالین جامعه مدنی تحت نام عدالت خواهان می گویند که حکومت در مورد رهایی این افراد خاموشی اختیار کرده و نتوانسته که ملت را در جریان بگذارد.

ده ها تن از این فعالین مدنی با برخی از افراد خانواده های سی و یک مسافر ربوده شده روز دوشنبه در پارک زرنگار کابل جهت عدالت خواهی برای ربوده شده ها، خیمه اعتراضیه برپا کرده و تاکید کردند، تا زمانی که مسافرین رها ساخته نشوند، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

برخی از اعضای خانواده مسافرین اختطاف شده می گویند، از یک و نیم ماه بدینسو هر لحظه منتظر رسیدن احوال عزیزان شان استند، اما هیچکس به صدای آنان گوش نمی دهد.

حسین علی که پسر اش و خانم قمر که شوهرش در جمع سی و یک مسافر ربوده شده لادرک است به رادیو آزادی گفتند، از مرگ و زندگی آنان خبری ندارند:

"فرزند من در جمله همین سی و یک نفر گروگان است سرنوشت شان معلوم نیست نه مرده شان و نه زندگی شان حال نمی دانم از این قدر، قتل و قتال، 31 نفر گروگان گرفته، یک خواهر آتش زد شاید دولت لذت ببرد از این."

"شوهرم گروگان گرفته شده، اگر دولت کوشش می کند، اگر دولت تلاش می کند، اگر دولت پروای مردم را دارد تلاش بیشتر کند و آنها را به سلامت برگرداند.

اگر دولت یک رای ما را کار داشت این را نمی فهمم."

این سی و یک مسافر حدود چهل و پنج روز قبل از ولسوالی شاه جوی ولایت زابل توسط مخالفین مسلح اختطاف شدند و گفته می شود که تمامی تلاش ها برای رهایی آنان تا کنون بی نتیجه بوده است.

در این حال فعالان نهاد مدنی تحت نام عدالت خواه می گویند که رهبران حکومت وحدت ملی باید در این ارتباط سکوت خود را بشکنند و هویت و علت اختطاف رباینده گان را با مردم شریک سازند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت روز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفت، نگرانی های مردم در ارتباط به مسافرین ربوده شده حس می شود و حکومت تا حد توان در این عرصه تلاش کرده است:

"برای مردم ما اطمینان می دهیم که این مسئله در بالا ترین سطح از اولین روز تا به امروز زیر نظر است و هدف ما رهایی به سلامت هموطنان ما است و بی تفاوتی در این رابطه صورت نگرفته است."

آقای عبدالله گفت، در این عرصه اقداماتی صورت گرفته و بنابر بعضی ملحوظات جزئیات را با مردم شریک ساخته نمی توانند.

آقای عبدالله در حالی از ارائه جزئیات در مورد هویت رباینده گان خود داری می کند که محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه به رادیو آزادی گفت، این مسافرین توسط گروه دولت اسلامی اختطاف شده اند.

فعالین جامعه مدنی و برخی از اعضای خانواده مسافرین ربوده شده می گویند، حکومت باید در قسمت تامین امنیت شاهراه های مناطق ناامن و آزادی مسافرین اختطاف شده، اقدامات جدی نماید.

آنها می گویند، اگر این سی و یک مسافر آزاد ساخته نشوند و همچون حوادث تکرار شود، مردم اعتماد خود را نسبت به ارگان های امنیتی از دست خواهند داد.

حمیرا الکوزی

XS
SM
MD
LG