لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۹

چراغ: نشر ویدیوی فعالیت گروه دولت اسلامی یک هشدار به حکومت است


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر در باره چگونگی تشریح برنامه های نامزد وزرا پیشنهادی حکومت به ولسی جرگه و نگرانی ها در باره حضور برخی از افراد گروه دولت اسلامی در اطراف کابل تمرکز کرده اند.

چراغ

روزنامه چراغ در صفحه نخست اش با خط درشت نوشته که نشر ویدیوی فعالیت گروه دولت اسلامی در افغانستان، یک هشدار به حکومت این کشور است.

در مطلب آمده که ویدیوی جدید نشر شده نشان می دهد که جنگجویان گروه دولت اسلامی در جنوب کابل به تمرینات پرداخته و بیرق های سیاه رنگ را حمل می کنند.

روزنامه گفته است که در ویدیوی نشر شده معلوم می شود که این افراد لباس گروه دولت اسلامی را به تن کرده و از طریق تلیفون های ستلایت با دوستان شان در سوریه و عراق تماس می گیرند.

اطلاعات

روزنامه اطلاعات در سرمقاله اش نوشته که گروه دولت اسلامی در یک قدمی کابل!

در سرمقاله آمده است که سلسله آمدن گروه دولت اسلامی زمانی آغاز شد که مهاجرین وزیرستان شمالی وارد برخی از ولایات افغانستان شدند و حالا دامن شان به اطراف کابل هم رسیده است.

سرمقاله نویس نوشته که نیروهای امنیتی افغان به حضور گروه دولت اسلامی در افغانستان اهمیتی قایل نشده و گفته اند گروه های که پدید آمده طالبانی استند که تنها بیرق خود را تغییر داده اند.

نویسنده مطلب گفته است که اگر حکومت به طور قاطع در این ارتباط اقدام نکند، افغانستان برای نفوذ گروه دولت اسلامی یک بستر خوب خواهد بود چرا که دانش و فهم مردم عام در این کشور کم است.

انصار

روزنامه انصار نوشته که امروز سه تن از نامزد وزرای پیشنهادی حکومت در ولسی جرگه افغانستان برنامه های خود را تشریح می کنند.

در مطلب به نقل از عرفان الله عرفان منشی ولسی جرگه آمده است که امروز عبدالبصیر انور نامزد وزارت عدلیه، سید سعادت منصور نادری نامزد وزارت انکشاف شهری و گلاب منگل نامزد وزیر سرحدات پروگرام های شان را به تشریح می گیرند.

روزنامه گفته است که تا حالا اسناد ده تن از نامزد وزرا از سوی کمیسیون های توظیف شده در ولسی جرگه بررسی گردیده است.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله اش پرسیده که آیا وکلا تشریح برنامه های نامزد وزرا را خواهند شنید؟

در این مطلب آمده که وکلا باید سر وقت به مجلس بیایند و برنامه های نامزد وزرا را با دقت گوش کنند.

سرمقاله نویس نوشته که در دور قبلی تشریح برنامه های نامزد وزرا وکلا به این مساله توجه نکردند و به همین دلیل، هنگام دادن رای معیار های قانونی را مد نظر نه گرفتند.

جمشید حبیب زاده

XS
SM
MD
LG