لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۵

اشتون: افغانستان هنوز هم یک محل خطرناک است


اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا

وزیر دفاع امریکا به دنبال کشته شدن یک سرباز امریکایی در تیر اندازی یک سرباز اردوی ملی افغان می گوید که افغانستان هنوز هم یک محل خطرناک است.

اشتون کارتر به خبرنگاران در جاپان گفت که به حمایت از قوای افغان ادامه می دهند تا پیشرفت که طی سال های اخیر حاصل شده است حفظ شود.

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا می گوید که کشته شدن یک سرباز امریکایی در آتش باری یک نظامی افغان نشان می دهد که آموزش نیرو های افغان و همکاری با این نیرو ها در افغانستان خطرناک است.

این عسکر امریکایی پیش از ظهر روز چهارشنبه زمانی کشته شد که یک سرباز افغان بالای سربازان به رهبری ناتو در مقابل ساختمان ولایت ننگرهار در شهر جلال آباد تیر اندازی کرد.

جنرال فضل احمد شیرزاد قوماندان امنیه ولایت ننگرهار گفته است که امریکاییان و مقام های افغان برای اشتراک در نشست سرپرست های سه ولایت در شهر جلال آباد گرد هم آمده بودند و تیر اندازی در پایان این نشست رخداد:

" مهمان ها به کابل رفتند و متباقی نیرو های خارجی که از میدان آمده بودند، با آنها ده سرباز اردوی ملی هم یک جا بودند و از جمله آنها یکی شان بر امریکاییان فیر کرد و امریکاییان هم بالای او آتش باری نمودند.

این عسکر اردوی ملی کشته شد و یک یا دو تن دیگر از اردوی ملی زخمی شدند."

وزیر دفاع امریکا به روز پنجشنبه پیش از آنکه از توکیو پایتخت جاپان رهسپار کوریای جنوبی شود در مورد حادثۀ جلال آباد گفت که تمام جزییات این رویداد برایش روشن نشده است.

اما اشتون کارتر افزود، احتمال دارد که این در نوعِ خود حملۀ سبز بر آبی یعنی حمله از داخل صفوف قوای افغان بر نیرو های خارجی بوده باشد.

وزیر دفاع امریکا گفت، این حادثه نشان می دهد که افغانستان هنوز هم یک محلخطرناک است.

اشتون کارتر علاوه کرد، کار های باقی اند که باید برای حمایت از نیرو های امنیتی افغان انجام شوند تا آنها بتوانند پیشرفت را که طی سال های اخیر به آن دست یافته اند حفظ کنند.

بسیاری نیرو های ناتو سال گذشته افغانستان را ترک کردند اما تعداد محدود نظامیان ناتو در کنار حدود ده هزار سرباز امریکایی در این کشور حضور دارند.

XS
SM
MD
LG