لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۶

سرنوشت: نزاع بر سر قدرت و مردم در خون خفته


روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار مسایل دیگر در مورد حملات خونین روز گذشته در کشور و اختلافات موجود در میان رهبران حکومت تبصره کرده اند.

سرنوشت

"نزاع بر سر قدرت و مردم در خون خفته" عنوان سرمقاله روزنامه غیر دولتی سرنوشت است.

به گفته نویسنده مطلب، دیروز روز خونین در تمام کشور بود که در رویداد های انفجاری و انتحاری ده ها تن کشته و زخمی شدند.

در ادامه مطلب روزنامه آمده است که این گونه کشتار و ناامنی ها بی سابقه بوده است و حکومت تنها با تقبیح کردن چنین رویداد ها اکتفاء می کند و طوری به نظر می رسد که برای مقام های حکومتی موارد دیگر مهم تر است و به همین خاطر مردم در خون غرق اند و آنها مشغول کار های خود شان استند.

به باور نویسنده روزنامه سرنوشت، در میان رییس جمهور و رییس اجرائیه هنوز هم روی تقسیم قدرت اختلاف نظر موجود است.

به گفته وی، اکنون این موضوع آشکار شد که آنها به مردم فکر نمی کنند اگر مقامات در مورد غور کنند، می توانند در مورد افرادیکه از کسی خواهر از کسی برادر از کسی اولاد و یا مادرش در رویداد های اخیر در ارزگان، ننگرهار، بلخ و کابل توته و پارچه شدند به عوض تقسیم قدرت به آنها فکر کنند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا می نویسد که ما صلح می خواهیم تا حوادث غمناک ولایت های بلخ، ننگرهار، هلمند، خوست و کابل بار دیگر تکرار نشود.

به بارو نویسنده، صلح نه به زیان عبدالله و نه به زیان اشرف غنی است بلکه به شمول این دو رهبر هر افغان از مزایایی آن سود برده می تواند.

روزنامه می نویسد که اخیراً اختلافات ایجاد شده بالای اعضای کمیسیون اصلاحات انتخاباتی که از طریق رسانه ها منتشر شد، همچنان اختلاف دیدگاه بر سر تعیین اعضای کابینه و گفتگو های صلح بیانگرآنست که این پروسه را نیز می تواند با بنبست مواجه سازد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نوشته که اخیراً رسانه ها تبصره های را به نشر رسانیده اند که گویا روی تقسیم وظایف استخدام کادر ها و اصلاح امور میان رییس جمهور و رییس اجرائیه جنجال ها ادامه دارد.

به باور نویسنده روزنامه، در بخش های مختلف حکومت مشکلات موجود از حکومت قبلی به میراث مانده است و در آن حکومت برای اصلاحات اراده سیاسی موجود نبود.

روزنامه هم چنان گفته است که رهبری حکومت وحدت ملی هم بخاطر ایجاد اصلاحات باکمبود تعهد جدی سیاسی مواجه است.

XS
SM
MD
LG