لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۳

مشوانی: نیروهای افغان در برخی مناطق کنر در محاصره مخالفان قرار دارند


برخی از نماینده گان ولایت کنر در ولسی جرگه میگویند که از بیست وچهار روز به این طرف نیروهای امنیتی افغان در مناطق مختلف این ولایت از سوی مخالفین مسلح در محاصره قرار دارند.

غلام سخی مشوانی یکی از نماینده گان کنر در ولسی جرگه میگوید، این نیروهای امنیتی در منطقهء ناواپاس ولسوالی سرکانو، ولسوالی دانگام، مروری و ناری تحت محاصره مخالفین قرار دارند.

آقای مشوانی در صحبت با رادیو آزادی گفت که، حکومت باید به این مناطق اکمالات نظامی را انجام بدهد:

" تنها این نه، منطقهء د غاخی سَر ولسوالی مرور نیز تحت محاصره قرار دارد. تا به هنوز اکمالات صورت نگرفته در منطقهء خنداو بینیشییا نیز تابحال اکمالات صورت نگرفته است. و سه ماه میشود که عساکر منطقهء د غاخی سَر تبادله نشده است. در تشکیل آنان چیزی که هست دوم برابر در آنجا نیست و سه برابر آن در اینجا موجود است. و ولسوالی ناری در پوسته کیهان نیز تحت مهاصره قرار دارد. "

اخیراً گزارش ها میرساند که نیرو های پولیس سرحدی نواپاس در ولسوالی سرکانو ولایت کنر از مدت یک ماه بدین سو در محاصره مخالفین مسلح قرار دارند.

شماری از این سربازان که با خبرنگاران صحبت کرده اند میگویند در این پوسته یک تن زخم برداشته وحکومت برای انتقال و تداوی وی اقدام نکرده است.

اما از سوی دیگر، محمد ایوب حسین خیل درستیزوال لوای اول سرحدی در شرق کشور در مصاحبه با رادیو آزادی گفت، آنها به پوسته امنیتی ناواپاس ولسوالی سرکانو اکمالات آنجام داده و سرباز زخمی این پوسته را نیز انتقال داده اند:

" در روزهای گذشته مشکلات وجود داشت لیکن دو روز قبل برخی از این مشکلات تا حدی حل گردیده است. افرادی زخمی انتقال داده شده اند. اعاشه و مهمات برایشان فرستادیم، مشکلی جدی وجود ندارد. اما باز هم در تلاش هستیم تا، نقطهء که مخالفین از آنجا فیر میکنند را مشخص نموده و آنان را از آنجا برانیم. "

گزارش ها در خصوص محاصره پوسته پولیس سرحدی کنر و مسدود شدن راه ها در حالی به نشر میرسد که، قبل ازین نیز در ولسوالی دانگام این ولایت در حمله افراد مسلح پاکستانی، ده ها فرد ملکی کشته شدند و خانه های آنها سوختانده شد.

کارشناسان میگویند، حکومت باید تشکیلات خود را در پوسته های سرحدی افزایش داده و بر علاوه آن به نیرو های امنیتی مقیم در آن ساحات ذخایر بزرگ مهمات و مواد خوراکی را اعمار نماید، تا در هنگام ضرورت این نیرو ها، تا بیشتر از دو ماه دخایر مهمات نظامی داشته باشند.

الیاس صالح

XS
SM
MD
LG