لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۶

پاکستان تلاشهای دیپلوماتیک را به هدف حل بحران یمن شدت می بخشد


نواز شریف صدراعظم پاکستان
نواز شریف صدراعظم پاکستان

نواز شریف صدراعظم پاکستان می گوید، تلاش های دیپلوماتیک را به هدف حل بحران یمن شدت می بخشد.

این بیانات شریف بعد از آن ایراد شد که کشورهای خلیج پاکستان را به سبب عدم پیوستن به کمپاین هوایی به رهبری عربستان سعودی علیه حوثی های یمن مورد انتقاد قرار دادند.

اعضای پارلمان پاکستان هفته گذشته درخواست ریاض مبنی بر ارسال نیرو و طیاره های جنگی پاکستان برای مبارزه علیه حوثی های حمایت شده از سوی ایران را رد نموده و خواهان تلاش های بیشتر دیپلوماتیک برای حل معضله یمن شدند.

نواز شریف دیروز گفت، احیای حکومت عبد ربو ال منصور رییس جمهور یمن، یک گام مهم برای صلح در این کشور است:

"ما قبلاً تماس ها با عربستان سعودی را برای نظارت از میدان جنگ و تهدیدات احتمالی در مقابل امنیت و تمامیت ارضی شاهی عربستان سعودی شدت بخشیده ایم. ما معتقدیم که احیای دوبارۀ حکومت رییس جمهور عبد ربو منصور عادی، یک قدم مهم به سوی برقراری صلح در یمن خواهد بود."

عادی ماه گذشته از یمن به عربستان سعودی فرار نمود و خواهان عملیات های هوایی سعودی علیه ملیشه های حوثی شد که بخش های بزرگ از یمن را تحت کنترول خود در آورده اند.

نواز شریف صدراعظم پاکستان همچنان از ایران خواسته است از نفوذش استفاده نموده و شیعه های حوثی را به میز مذاکره وادارد.

نواز شریف هفته گذشته با وزیر خارجه ایران که از اسلام آباد دیدن می کرد گفتگو نموده و روی بحران یمن بحث های مفصلی داشت.

از سوی دیگر چند روز پس از آن که پارلمان پاکستان درخواست کمک نظامی با عربستان سعودی را رد کرد، صالح بن عبدالعزیز وزیر امور دینی عربستان سعودی وارد پاکستان شده است.

وزیر امور دینی عربستان دیروز حین ورود اش به اسلام آباد گفت، پاکستان و عربستان روابط مستحکم دارند و تصمیم پارلمان یک مسئلۀ داخلی بود.

XS
SM
MD
LG