لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۹

عابدی: تفاوت نظرها روی تعیین وزیر دفاع حل شده است


در حالیکه بیش از هفت ماه از آغاز کار حکومت وحدت ملی در افغانستان می گذرد، اما هنوز فردی برای کرسی وزارت دفاع افغانستان تعیین نشده است.

در گذشته گزارش های منتشر شدند که گویا رییس جمهور اشرف غنی و رییس اجراییه عبدالله عبدالله روی کرسی لوی درستیز با هم جنجال دارند ولی اجمل عبید عابدی سخنگوی رییس جمهور افغانستان می گوید، تفاوت نظر ها میان دو جانب حل شده است:

"وقتی شما کار مشترک را انجام می دهید تفاوت نظر امر معمولی است. این تفاوت نظر حال حل شده و مشکلی وجود ندارد."

عابدی همچنان گفت، تصمیم رییس جمهور در مورد تقرر فردی برای کرسی وزارت دفاع کشور بر اساس دو اصل گرفته می شود، توافق کلی و منافع ملی:

"تمام تصامیم رییس جمهور بر اساس دو اصل گرفته می شود. اصل اول اجماع است. هر تصمیم رییس جمهور قسمی گرفته می شود که می خواهد یک اجماع شکل بگیرد و یک توافق کلی وجود داشته باشد. و اصل دوم منافع ملی و منفعت مردم افغانستان است. فعلاً ما در حال شکل گیری اجماع هستیم وقتی این دو اصل بر آورده شدند وزیر دفاع جدید به ولسی جرگه معرفی می شود."

این بیانات سخنگوی ریاست جمهور افغانستان در حالی ایراد شده است که قبلاً گزارش های به نشر رسیده بود که رییس جمهور و رییس اجراییه حکومت افغانستان، بالای تعیین لوی درستیز جدید اختلاف نظر دارند.

به گفته منابع، رییس اجراییه پافشاری داشت که جنرال عتیق الله بریالی لوی درستیز تعیین شود، ولی رییس جمهور تاکید داشت که جنرال قدم شاه از بدخشان این کرسی را اشغال کند. اجمل عبید عابدی در این مورد به رادیو آزادی گفته بود، اختلافات بین ریاست جمهوری و ریاست اجراییه آنقدر بزرگ نیست و راه برای پیشنهاد نامزد وزیر جدید دفاع بزودی هموار می شود.

XS
SM
MD
LG