لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۴

امضای توافقنامه امنیتی، فرصت های تامین صلح را از بین برد!


بحث ها در مورد پروسه صلح و اقدامات حکومت در رابطه به مشکلات موجود مطالب و تبصره های رونامه های چاپ امروز کابل را تشکیل میدهند.

ویسا

روزنامه غیردولتی ویسا در صفحه اول اش نوشته که امضای توافقنامه امنیتی و دفاعی با امریکا فرصت ها برای تامین صلح در افغانستان را از بین برد.

دراین مطلب به نقل از کارشناسانی که دیروز در کابل گردهم آمده بودند گفته شده که طالبان در آغاز کار محمد اشرف غنی تمایل به صلح داشتند اما بعد از امضای توافقنامه امنیتی با ایالات متحده تصمیم آنان تغییرکرد.

ویسا سخنان محمد امین وقاد عضو شورای عالی صلح را نیز به نشر رسانده که گفته است میکانیزم موجود شورای عالی صلح باید مورد غور وبررسی مجدد قرارگیرد.

سرنوشت

روزنامه غیردولتی سرنوشت در رابطه به پروسه صلح اظهارات حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان را به نشر رسانده است.

آقای کرزی به طالبان گفته است که باید با پروسه صلح حکومت وحدت ملی به پیوندند.

دراین مطلب آمده است که حامد کرزی دیروز درسفراش به قندهار از مردم خواسته است که از حکومت وحدت ملی حمایت کنند.

ویسا نوشته که حامد کرزی از همکاری های پاکستان ابراز امتنان کرده است اما گفته که برخی از حلقات آن کشور افراطیت را در افغانستان مروج کرده است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته که حکومت وحدت ملی افغانستان برای حل مشکلات روی اجماع ملی بزرگ کار میکند.

سرمقاله نویس نوشته که حکومت تلاش دارد تا صلح و امنیت را درافغانستان تامین کند و این کشور را به کشوری مبدل سازد که بتواند منافع تمام کشورهای منطقه را دربرداشته باشد.

درسرمقاله هیواد گفته شده که رییس جمهور غنی در روز های نزدیک به هند و ایران سفرهای خواهد داشت و از این کشورها خواهد خواست تا از پروسه صلح این کشورحمایت کنند.

افغانستان

روزنامه افغانستان در مطلبی به حادثه اخیر بدخشان پرداخته و نوشته که ارقام تلفات نیروهای امنیتی دراین ولایت بیشرشده است.

در مطلب به نقل از سخنگوی سرپرست ولایت بدخشان گفته شده که در درگیری میان نیروهای اردوی ملی و مخالفان مسلح دولت سی و سه تن از سربازان اردوی ملی کشته، زخمی و اسیرشده اند.

روزنامه نوشته که طالبان مسلح در بدخشان هشت تن از سربازان اردوی ملی را سربریده اند.


نسیم شفق

XS
SM
MD
LG