لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۸

شورای امنیت ملی در مورد 31 مسافر و موضوع بدخشان بحث کرد


در مجلس شورای امنیت ملی افغانستان که شام دیروز تحت رهبری رییس جمهور اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد در پهلوی مسایل دیگر دو موضوع عمده بررسی شد. سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اجمل عبید عابدی در این مورد به رادیو آزادی توضیحات داده گفت:

" در نشست جلسه شورای امنیت ملی روی برخی از مسایل صحبت شد. دو مساله عمده اول این بود که برخی از فامیل های کسانی که گروگان گرفته شدند در زابل از هم وطنان ما در این جلسه شرکت کردند.

به آنها رییس جمهمور گزارش تمام مساعی و تلاش های را که بخاطر رهایی این گروکانها به خرج داده اند و اقداماتی که دولت از روز اول تا به حال انجام داده با تفصیل به فامیل های اینها گزارش داد و مساله دوم موضوع بدخشان.

موضوع بدخشان برای ما جدی و استثنایی هست به همان منظور صحبت های زیاد صورت گرفت و تصامیم لازم در مورد اتخاذ شد که به وقتش به مردم افغانستان اطلاع داده خواهد شد. "

قبل از این اعضای خانواده های مسافرانی که در زابل گروگان گرفته شده اند و فعالان مدنی گفته بودند که دولت در مورد سرنوشت 31 مسافر گروگان خاموشی اختیار کرده و نتوانسته است که مردم را در جریان بگذارد.

همچنان سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اجمل عبید عابدی افزود در مورد موضوع بدخشان که ده ها سرباز افغان در آن کشته، زخمی و ربوده شده اند بحث جدی صورت گرفت.

در رابطه به تعداد قربانیان حمله مخالفین بر پوسته های اردوی ملی در بدخشان منابع مختلف ارقام مختلف را به نشر رسانده اند.

به هر حال نظر به معلومات مقامات افغان تلفاتی وارده به سربازان اردوی ملی در بدخشان سنگین بوده است و حتی در مورد بریدن سرهای 28 سرباز خبرها نشر شده ولی وزارت دفاع افغانستان این تعداد را کمتر نشان داده است.

کشته شدن این تعداد عساکر در بدخشان سر و صدا ها را در هر طرف بلند کرده و در مورد نا رسایی های رهبران اردوی ملی و همچنان نبود وزیر دفاع و لوی درستیز در حکومت وحدت ملی مردم را عمیقاً نگران ساخته است.

XS
SM
MD
LG