لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۳

برشنا شرکت برای قرضداران صرفیه برق، 10 روز دیگر مهلت داد


با آنکه د افغانستان برشنا شرکت با فرستادن اعلامیه یی به مطبوعات گفته بود، نام های افرادی را که از برشنا شرکت قرضدار هستند افشا میکند اما بجای افشای نام های آنان ضرب الاجل ده روزه را جهت پرداخت قرضه های شان تعیین کرد.

مسوولین این شرکت با نام بردن برخی از وزارت ها و ادارات هشدار داد، در صورتی که این افراد در زمان تعین شده پول برق شان را نپردازند، با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

میرویس عالمی، رییس تجارتی برشنا شرکت روز سه شنبه در کابل به خبرنگاران گفت که از سال گذشته تا به حال ادارات دولتی هفت صد و هشتاد میلیون و برخی از افراد حدود یک میلیارد افغانی به دلیل عدم پرداخت پول مصارف برق از این شرکت قرضدار هستند:

" ما به تمامی این افراد ده روز وقت میدهیم. تا ده روز اگر اینها صرفیه برق شان را که پول بیت المال است تحویل نمی کنند با جمع کمره ها خانه اینها میرویم و می بینیم که این ها کی هستند و چرا پول مصرف برق را تحویل نمی کنند. "

آقای عالمی گفت که بار ها به این افراد و ادارات مکتوب فرستاده شده است تا قرضه های شان را بپردازند اما آنان بی پروا کرده و پول برق شان را نپرداخته اند.

به گفته میرویس عالمی، وزارت های صحت عامه، معارف، تحصیلات عالی، امور داخله، مخابرات تکنالوژی معلوماتی، اطلاعات و فرهنگ، معادن و پطرولیم، کار و امور اجتماعی، امور مهاجرین، سرحدات و قبایل و حدود ده اداره مهم دیگر پول مصارف برق شان را نپرداخته اند.

این در حالیست که شماری از رسانه ها نام های برخی از مقامات دولتی را افشا کرده اند که ملیون ها افغانی از برشنا شرکت مقروض می باشند.

در همین حال بصیر عزیزی، سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان میگوید که فهرست نام های افرادی که پول مصرف برق‌ شان را نپرداخته اند از سوی برشنا شرکت به آنان فرستاده شده و به زودی از سوی آنان اجراات لازم صورت خواهد گرفت:

" در قانون آشکار است، خصاره به دولت جرم است. سارنوالی در اینجا حاضر است تا این موضوعات را بررسی کند از سوی شرکت برشنا لست های برای ما رسیده است در خصوص سارنوالی تحقیق می کند میدانید وقتیکه یک موضوع را سارنوالی تعقیب کند مجازات نیز دارد. "

این در حالیست که برق افغانستان بیشتر وارداتی بوده و از کشورهای همسایه خریداری می‌‍ شود.

کارشناسان انتقاد دارند که حکومت با وجود دریافت دها میلیون دالر کمک بین المللی در این خصوص، کار های بنیادی را انجام نداده است.

آنان عدم پرداخت مصرف برق را نیز چالش جدی عنوان کرده می گویند، اگر مقامات و ادارات دولتی پول مصرف برق شان را بزودی نپردازند، برشنا شرکت با مشکل مالی مواجه خواهد شد.

XS
SM
MD
LG