لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۳

مقامات زابل میگویند، تلاش برای رهایی 12 مسافر دیگر جریان دارد


تلاش های مقامات زابل برای رهایی 12 مسافر که هنوز هم در قید رباینده گان بسر می برند جریان دارد.

مسوولین این ولایت ابراز امیدواری می کنند که به زودی 12 مسافر ربوده شده را از چنگ مخالفین مسلح دولت رها سازند.

گل اسلام سیال سخنگوی سرپرست ولایت زابل روز پنجشنبه در مورد به رادیو آزادی چنین گفت:

" اداره ولایتی ما و مرکز مشترکاً کار می کنیم تا افراد باقی مانده را نیز مانند همین 19 تن رها کنیم. از همان روز اداره ولایتی ما و مرکز راحت نه نششته است تلاش های خود را آغاز کرده اند و کوشش دارند. من از سوی اداره خود اطمینان میدهم که ما روی این کار میکنیم تا افراد باقی مانده نیز به زودی رها شوند. "

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که حدود دو هفته قبل از جمله 31 مسافر ربوده شده 19 تن شان رها گردیده و اکنون در شفاخانه امنیت ملی در شهر کابل تحت مداوا قرار دارند.

این اشخاص حدود سه ماه قبل در مسير شاهراه کابل قندهار در حرکت بودند که از سوی افراد مسلح ناشناس در مربوطات ولایت زابل ربوده شدند.

با آنکه گفته می شود 19 مسافر رها شده در تبادله با برخی از افراد مخالفین که در قید حکومت قرار داشتند رها گردیده اند اما رئیس جمهور اشرف غنی چند روز قبل این اظهارات را رد کرد وگفت که در بدل رهای این مسافرین هیچ نوع معامله صورت نگرفته است.

در این حال اعضای خانواده های 12مسافر ربوده شده از حکومت تقاضا دارند تا در رهایی اعضای خانواده های آنان تلاش کند:

" از حکومت جداً خواهیش داریم که همین مسافران که باقی مانده دنبال شان بگردد و آنها را رها کند. دو پسرم گروگان است یکی آن آمده و دیگرش مانده. "

" بچه ام فواد نام سه ماه می شود که هیچ درک اش معلوم نیست چند نفر که آمده اند 12 نفر آنجا مانده از اشرف غنی و داکتر عبدالله خواهش می کنم دنبال این ها بگردند. "

خانواده های 19 مسافر رها شده می گویند که این افراد با بیماری های مختلف دچار بوده و حالا باید برای تداوی شان اقدامات لازم صورت گیرد.

ربودن 31 مسافر در زابل از سوی مخالفان مسلح دولت، نخستین رویداد نیست بلکه قبل از این نیز در برخی موارد مخالفان دولت در امتداد شاهراه ها مسافرین را از وسایط پائین کرده گروگان گرفته اند.

مردم عام از حکومت می خواهند تا تدابیر جدی را برای تامین امنیت شاهراه ها اتخاذ کند تا آنان بتوانند با خاطر آرام به نقاط مختلف افغانستان سفر کنند.

XS
SM
MD
LG