لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۳

پاکستان: طراح اصلی حمله اخیر بر بس حامل شیعه ها دستگیر شد


وزیر امور داخله پاکستان اعلان کرد که بر علاوه طراح اصلی حمله اخیر بر بس حامل شیعه ها چندتن از افراد مسلح را که در این حمله دست داشتند دستگیر کرده است.

مردان مسلح موتر سایکل سوار چهارشنبه هفته گذشته بس حامل مسلمان شیعه ها را در روز روشن متوقف ساخته و 47 تن را تیرباران کردند.

چودهدری نثار علی خان وزیر داخله پاکستان دیروز در یک نشست خبری در شهر کراچی مرکز ایالت سند گفت، متهمین این حمله در نتیجه همکاری های پولیس و ادارات استخباراتی دستگیر شده اند.

نثار علی خان گفت که در جمع دستگیر شده گان کسانی هم اند که باور کردن آن مشکل است که در عقب این حمله دست داشته باشند.

اما وی در مورد هویت دستگیر شده گان جزئیات نداده و اینرا واضح نساخت که متهمین چی وقت و در کجا دستگیر شده اند.

پیش از این بروز سه شنبه سید قایم علی شاه وزیر اعلی ایالت سند در یک نشست خبری گفته بود که در ارتباط به حمله بر بس شیعه ها در شهر کراچی چهار نفر دستگیر شده است:

" چهار نفریکه در طرح این حمله دست دارند بازداشت شده اند و این چهار نفر به جرم شان به پولیس اعتراف کرده اند. اینها همچنان نامهای کسانی را که در این حمله سهم گرفته اند را نیز افشاء کرده اند. "

وزارت خارجه پاکستان یکروز پس از حمله بر بس حامل شیعه ها در شهر کراچی ادعا کرد که اداره استخبارات هندوستان از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می کند.

قاضی خلیل الله یکتن از سخنگویان این وزارت پنجشنبه گذشته به رسانه ها در مورد گفت:

" در روابط دو جانبه میان پاکستان و افغانستان این واضح است که خاک یک کشور علیه کشور دیگر استفاده نخواهد شد. پاکستان نگرانی اشرا با افغانستان شریک ساخته است که اداره استخباراتی هند نباید خاک افغانستان را علیه پاکستان استفاده کند. "

حکومت افغانستان این ادعای وزارت خارجه پاکستان را رد کرده است.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در مورد می گوید:

" ما ادعای نقش افغانستان در این حادثه را رد می کنم. افغانستان اجازه نمی دهد که هیچ کشوری از خاکش به ضد کشوری دیگر استفاده کند. چگونگی روابط افغانستان با کشور های دوست بر روابط افغانستان با کشور دیگر تاثیر نخواهد کرد و ادعا های را که صورت گرفته وزارت خارجه افغانستان کاملاٌ رد می کند. "

یک گروهء انشعابی طالبان پاکستانی بنام جندالله که از گروه داعش اعلان بیعت کرده مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

XS
SM
MD
LG