لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۰

تعداد تلفات حمله انتحاری کابل به 12 تن افزایش یافت


تعداد تلفات حمله انتحاری دیروز در کابل به 12 نفر رسید و ده ها نفر دیگر زخمی شدند. این حمله در نزدیکی یک شفاخانه خصوصی در مکرویان رخداد.

حمله انتحاری موتر بمب در کابل روز گذشته در یک منطقه رخداد که مردم ملکی در آنجا زندگی می کنند.

قوماندانی امنیه کابل می گوید: هر چند هدف حمله یک کاروان موتر های خارجی بود ولی تعداد زیاد قربانیان افراد ملکی می باشند.

نظر به گزارش ها، 12 نفر در این حمله کشته شده و 66 نفر دیگر زخمی شده اند.

ناتو می گوید: در بین کشته شده ها سه قراردادی ملکی امریکایی هم شامل اند که یکی از آنها در محل حادثه کشته شده و دو تن دیگر بعداً جان دادند.

این واقعه در منطقه مکرویان چهارم در پیشروی یک شفاخانه بنام شینو زاده رخداد و تعداد زیاد مجروحین به همین شفاخانه انتقال داده شدند.

گروه طالبان بلافاصله بعد از حمله اعلان کردند که در این حمله دست ندارند. در یک اعلامیه سخنگوی طالبان ذبیح الله مجاهد آمده است که در حمله دیروز که افراد ملکی قربانی شدند، گروه طالبان دست ندارد.

تا حال کدام گروه دیگر مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

هر چند طالبان دست داشتن در چنین حملات را رد می کنند اما تحلیلگران می گویند که مخالفین می خواهند با چنین حملات زور بازو نشان بدهند.

عتیق الله امیر خیل کارشناس امور نظامی در مورد گفت:

"از یک سو موضوع مرگ ملا محمد عمر نشر شد و ادعا شد که در صفوف رهبری طالبان اختلاف ایجاد شده است و آنها ضعیف شده اند. آنها بخاطری که قوت و وحدت خود را نشان بدهند، به چنین حملات رو آورده اند."

رییس جمهور افغانستان اشرف غنی در یک اعلامیه این حمله را با الفاظ شدید محکوم کرده است.

در اعلامیه ریاست جمهوری از قول رییس جمهور آمده است که می گوید: هدف تروریستان از ریختن خون مردم بیگناه افغانستان دشمنی با این کشور می باشد.

او افزوده است، مخالفین مسلح توان مقابله با قوای امنیتی افغان را ندارند و از همین سبب به چنین حملات دست می زنند که مردم ملکی افغان قربانی آن می شوند.

دفترسیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان "یوناما" هم این حمله را محکوم کرده از مخالفین مسلح خواسته است که کشتار مردم ملکی را متوقف بسازند.

XS
SM
MD
LG