لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۷

سرنوشت: رابطه ارگ با داعش، ادعا و یا حقیقت


تهدیدات حزب التحریر و ادعای ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه در مورد حمایت از داعش مهمترین عناوین روزنامه های چاپ امروز کابل را میسازد.

سرخط:

روزنامه غیر دولتی سرخط در سرمقاله اش نوشته است که عبدالله عبدالله رییس اجرایی حزب التحریر را بخش ملکی مخالفان مسلح خوانده و گفته است که در برابر آن مبارزه لازم صورت نگرفته است.

سرمقاله نویس میگوید که بر علاوه حزب التحریر شماری از گروه های دیگر نیز فکر ایجاد خلافت در افغانستان را دارند و فعالیت های آنان برای آینده این کشور زیان میرساند.

به باور سرمقاله نویس در ده سال گذشته برای فعالیت گروه های متعدد در افغانستان زمینه فراهم بوده و حکومت در جهت جلوگیری آنان اقدام نکرده است.

سرمقاله نویس سفارش میکند که حکومت باید در برابر همچو گروه ها اقدام کرده و فعالیت نهاد های مدنی مشکوک را نیز تحت نظارت داشته باشد.

آرمان ملی:

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در سر مقاله اش گفته است که حزب التحریر تهدید باالقوه برای افغانستان بوده و تلاش میکند تا از مردم سالاری در این کشور جلوگیری کند.

سرمقاله نویس نوشته است که این گروه در تلاش گسترش نفوذ اش در افغانستان بوده و بعداً به درد سر بزرگی برای نظام مبدل خواهد شد.

به باور سرمقاله نویس حزب التحریر در دراز مدت تهدیدی جدی برای حکومت افغانستان خواهد بود و باید بر ضد آن اقدامات جدی و عملی صورت گیرد.

سرنوشت:

رابطه ارگ با داعش، ادعا و یا حقیقت، این عنوان روزنامه غیر دولتی سرنوشت است.

سر مقاله نویس میگوید که حکومت باید در این باره ادعاهای ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه را بررسی کرده و در مورد حقیقت یابی کند.

سر مقاله نویس گفته است که حکومت باید خواستار ارایه اسناد از آقای قدیر شود و افرادی را در یابد که در داخل نظام از گروه دولت اسلامی یا داعش حمایت میکنند.

افغانستان:

روزنامه غیر دولتی افغانستان در سرمقاله اش گفته است که در این اواخر موضوع ملیشه سازی در مناطق نا امن این کشور بیشتر مطرح میشود و باور های وجود دارد که حکومت به منظور تامین امنیت در برخی مناطق به مردم سلاح بدهد.

در سرمقاله آمده است که فعالیت های پولیس محلی و ملیشه ها به مدیریت حکومت وابسته بوده و کارکرد های آنان باید از سوی حکومت بگونه جدی نظارت شود.

به باور سرمقاله نویس حکومت باید اصل مکافات و مجازات را در نظر بگیرد و از پولیس محلی طوری که لازم است استفاده کند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG