لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۷

پاکستان اتباع اش را پس از اخراج از اروپا خواهد پذیرفت


یک مقام ارشد اتحادیه اروپا می گوید، پاکستان بر اساس توافقنامهء امضاء شده، پناهجویان را که پس از اخراج به این کشور بازگشت می کنند خواهد پذیرفت.

این دقیقاٌ برعکس آنچه است که هفتهء گذشته وزارت داخله پاکستان گفت.

چهودری نثار احمد وزیر داخله پاکستان گفت، پاکستان توافقنامهء برگشت پناهجویان غیر قانونی این کشور با اتحادیه اروپا را به تعلیق در آورده است.

پاکستان بر اساس این توافقنامه که در سال ۲۰۰۹ میلادی به امضا رسیده، برای پناهجویان غیر قانونی و اتباع دیگر کشور های که از پاکستان به شکل ترانزیت گذشته به اروپا می رسند، سهولت های را فراهم می کند.

چهودری نثار احمد خان وزیر امور داخله پاکستان گفت، کشور های اتحادیه اروپا در شرایط کنونی از این موافقتنامه استفاده نا مناسب می کنند.

به گفته وی، بر اساس توافق باید آن عده از پناهجویان غیر قانونی دوباره بازگشت داده شوند که هویت پاکستانی و دیگر مشخصات آنها معلوم باشد.

اما چهودری نثار احمد خان گفت که در چند ماه گذشته شماری از افراد بدون اسناد به اتهام تروریزم به پاکستان فرستاده شده اند.

این اظهارات وزیر داخله پاکستان، نگرانی های اتحادیه اروپا را که در حال حاضر درگیر سیل از پناهجویان است افزایش داد.

دیمیتریس اوراموپولس کمشنر اتحادیه اروپا در امور پناهجویان روز گذشته با رییس سیاست خارجی وزارت خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.

وی پس از این ملاقات به خبرنگاران گفت: " فکرمی کنم بعد از مذاکرات همه چیز به حالت عادی آن برگشته است. "

اما طرف پاکستان تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.

به گفتهء کمشنر اتحادیه اروپا در امور پناهجویان، اروپا در روند شناسایی پناهجویان که قرار است دوباره به پاکستان فرستاده شوند، اسلام آباد را همکاری خواهد کرد.

بر اساس یک تخمین، سالانه حدود پنجاه هزار پاکستانی بطور قانونی برای کار و تحصیل به اروپا سفر می کنند.

سال گذشته حدود بیست و یک هزار پاکستانی که اجازه اقامت در اروپا را نداشتند به دستور اتحادیه اروپا دوباره به پاکستان بازگشت کردند.

پاکستانی های که برای رسیدن به اروپا هزار ها یورو را به قاچاقبران می پردازند کمتر از ۲۰ درصد آنها درخواست پناهندگی در کشور های اروپایی میدهند در حالیکه بیشتر از آنها با کار های غیرقانونی بگونهء غیر رسمی در این کشور ها زندگی می کنند.

XS
SM
MD
LG