لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۴

مقامات در غور ادعای مردم در پیوند به کشته شدن افراد ملکی را رد کردند


به دنبال یک درگیری که دو شب قبل در منطقه الله یار مربوط مرکز ولایت غور صورت گرفت و مسوولین اداره محلی آنرا یک عملیات تصفیوی خواندند، اکنون باشنده‌های آن محل در تماس های تلیفونی می‌گویند که در این محل طالب وجود نداشته است، تنها مردم ملکی بگونه بی رحمانه مورد حمله قرار گرفته اند.

این مردم می‌گویند که در این درگیری بیش از سیزده غیرنظامی که در بین شان زنان و اطفال نیز شامل است کشته و زخمی شده است و هم چنان باشنده‌های محل خسارات بزرگ مالی را نیز متحمل شده اند.

چند تن از باشنده‌های این محل که از حکومت خواهان عدالت اند در این مورد به رادیو آزادی میگویند:

" باشندهء منطقه الله یار هستم، نیروهای امنیتی ساعت یک بجه شب بدون کدام گپ بالای خانه های ما حمله کردن تمام زنده‌گی مردم از بین بردن چندین کودک، زن و مرد را کشتند این چه قسم یک قانون است ؟"

" عبدالبشیر هستم باشنده الله یار نا حق و بدون کدام دلیل سر خانه های ما نیرو های دولت حمله کردن تمام مردم ما را ویران و در بدر کردند. "

اما محمد امین توخی معاون والی غور می‌گوید، این ساحه قبلاً نیز تحت تصرف طالبان بوده که دو سرباز پولیس را نیز کشته و تصمیم داشتند تا مسیر شاهراه غور- هرات را که از این منطقه می‌گذرد نا امن بسازند.

آقای توخی می‌گوید، در این درگیری ضمن کشته شدن دو تن از نیروهای امنیتی، تلفات سنگین نیز به مخالفین وارد گردیده است:

" به اساس یک راپور ارگان های کشفی نیروهای امنیتی یک عملیات را در آن ساحه راه اندازی کردن، دشمن در یک مسجد در این محل تجمع کرده بودن و قبلاً هم یک پُسته ما را زدن که دو سرباز ما کشته شد و تمام امکانات را برده بودن اما به مردم ملکی کدام آسیب نرسیده دشمن تلفات سنگین دیده دو سرباز ما هم کشته شده است. "

در همین حال فضل الحق احسان رییس شورای ولایتی غور نیز با رد گفته های باشنده‌گان محل می‌گوید که این منطقه مکان اصلی طالب ها و ساخت و ساز ماین این گروه بوده است که از سوی حکومت مورد حمله قرار گرفته است.

آقای احسان ضمن تایید تلفات نیروهای امنیتی می‌گوید که چهار تن از نیروهای امنیتی بدست آنها افتاده است:

" این ادعا دروغ است این ساحه کاملاً مکان طالب ها بوده نیروها امنیتی هم رفته اند و برخورد صورت گرفته دو سرباز کشته شده و دو سرباز زخمی هم چنان چهار تن شان اسیر شده و چهار نفر از دشمن کشته شده دیگر کدام گپ نیست و کسی بی گناه کشته هم نشده. "

الله یار یکی از مناطق وسیع در غرب شهر فیروزکوهمرکز این ولایت است و این منطقه یکی از مناطق نا امن این ولایت به حساب می‌رود و چندی قبل یک پوسته امنیتی نیز در این محل از سوی طالبان هدف قرار گرفت که در آن دو سرباز پولیس کشته شدند.

گزارش: قادر غفوری

XS
SM
MD
LG