لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۷

ناروی با اعلانات در روزنامه های افغانستان از ورود افغانها به این کشور جلوگیری میکند


ناروی برای اینکه جوانان افغان را از تلاش پناه جویی در این کشور منصرف سازد یک سلسله اعلانات را در روزنامه های افغانستان نشر کرده است و پاسداری سرحدات خود را نیز شدت بخشیده است.

یوران کالمیر، معین وزارت عدلیۀ ناروی روز پنجشنبه می گوید:

"هدف این است تا مردم را قناعت دهیم که اموال و داشته های خود را نفروشند و زنده گی خود را به قاچاقبران انسان نسپارند چون این خطر وجود دارد که آنها به کشوریکه از آن آمده اند دوباره فرستاده شوند."

این اعلان ها که زیرعنوان "مقررات سختگیرانه تر پناهجویی در ناروی" به زبان های دری و انگلیسی در صفحۀ اول و دوم روزنامه نشر شده است به کسانیکه از مناطق با امن افغانستان می آیند و یا در کشورهای دیگر ویزۀ سکونت دارند توضیح می دهد که اگر ضرورت شد به زور از ناروی اخراج می شوند.

در این اواخر یک تعداد زیاد افغان ها برای پناهجویی در ناروی درخواست داده اند که شمار آنها در سه هفتۀ گذشته حتی از پناهجویان سوریه بیشتر می باشد.

در سه هفتۀ گذشته ۲۲۱۲ افغان و ۲۱۳۸ تن از سوریه به مقامات ناروی درخواست پناهندگی داده اند.

گزارش آژانس خبر رسانی فرانسه می افزاید که برخی افغان هائیکه به ناروی رسیده اند قبل از این به طور قانونی در روسیه زنده گی می کردند و اوسلو تصمیم گرفته است که آنها را دوباره به روسیه و یا اگر امکان نداشت به کابل بفرستد.

حکومت ناروی در ماه نومبر تلاشی از طریق فیسبوک آغاز کرد تا به کسانیکه احتمال دارد در این کشور پناهجو شوند معلومات دهد که گرفتن ویزه ای سکونت در ناروی چقدر دشوار است.

اعلانات که از روز دوشنبه گذشته در رسانه های افغان نشر شده است ضمن تلاش های صورت می گیرد که حکومت ناروی از آغاز سال به راه انداخته است.

حکومت ناروی در اوایل سال جاری چنین اعلان ها را در روزنامه های لبنانی نیز نشر کرد تا پناه جویان سوری را از رفتن به ناروی منصرف سازد.

حکومت ناروی روز سه شنبه گذشته پاسداری سرحدات خود را نیز شدت بخشید و بازرسی هویت مسافرانی را که از طریق کشتی از جرمنی، دنمارک و سویدن به ناروی می روند آغاز کرد.

پس از اینکه کشور همجوار، سویدن روز سه شنبه گذشته مقررات سخاوتمندانه خود برای پذیرش پناهجویان را شدید ساخت ناروی بیم دارد که امکان میرود تعداد زیاد از این پناهجویان به این کشور رو آورند.

ناروی که خود پنج میلیون و دو صدهزار نفوس دارد از آغاز سال جاری میلادی حدود ۳۰ هزار پناهجو به این کشور رسیده اند.

ناروی عضو کشورهای شینگن است ولی شامل اتحادیۀ اروپا نیست.

XS
SM
MD
LG