لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۳

در ولایت کندز برای۲۰۰ خانوادۀ شُهدا و مجروحین کمک صورت گرفت


در ولایت کندز با ۲۰۰ خانوادۀ قربانیان جنگ این ولایت مواد خوراکی و غیر خوراکی از سوی موسسه ماین پاکی ملل متحد در زون شمال ‌شرق کمک صورت گرفت.

سیدآغا عتیق مسئول موسسه ماین پاکی ملل متحد در زون شمال ‌شرق کشور، حین توزیع کمک‌ها به رادیو آزادی گفت که این کمک‌ها شامل ۳۰ قلم مواد غذایی و غیر غذایی می‌باشد و به خانواده‌های افراد مُلکی که در جریان جنگ کندز کشته و زخمی شده اند توزیع می‌گردد.

آقای عتیق ابراز داشت که این مواد از نهادهای مختلف به همکاری موسسه ماین پاکی جمع آوری شده و برای آسیب دیدگان جنگ این ولایت توزیع می‌شود.

"۲۰۰ فامیل این کمک‌ها را دریافت می‌کنند و این بسته‌ها را که شما می‌بینید در این لحاف، کمپل، دوشک، وسایل آشپزخانه یک خانواده شامل است، ۲۵ کیلو برنج است، ۱۰ لیتر روغن است و یک تخته قالین برای هر خانواده مد نظر گرفته شده است و دیگر مواد خورد و ریزه که برای یک فامیل ضرورت است نیز در این کمک‌ها تهیه شده است."

وی اضافه کرد که موسسه متذکره پلان دارد تا در آینده نیز در این ولایت با خانواده‌های افراد مُلکی که در جریان جنگ کشته و یا زخمی شده اند مساعدت کند.

از سوی دیگر، خانواده‌های شُهداء و مجروحین جنگ کندز که از موسسه ماین پاکی ملل متحد کمک‌های خوراکی و غیر خوراکی را بدست آورده اند، خیلی خُرسند هستند.

آنان می‌گویند که با انواع مشکلات سردچار بودند، اما با دریافت این کمک‌ها تاحدی مشکلات شان حل شده است.

یک تن از این خانواده ها می گوید:

"امروز برایم دوشک، لحاف، کمپل، قالین، روغن، شکر، برنج و غیره چیزها همرایم کمک شده است، خیلی زیاد خوش هستم."

شرف الدین یکی دیگر از اعضای این خانواده ها می گوید:

"امروز برایم کمپل، دوشک، یک تخته قالین، وسایل آشپزخانه دیگ بُخار و بالون گاز همین چیزها همرای ما مردم کمک شده است، بلی خیلی خوش هستم."

ثمرگل می افزاید:

"اسم من ثمرگل است، همین چیزها را که می‌بینی همرای ما مردم کمک شده است که شامل کمپل، دوشک، بالشت و یک بوجی برنج است کمک شده و کسی که کمک کرده است خیر ببیند."

بر اساس معلومات از اثر سقوط ولایت کندز بیش از ۲۰ هزار خانواده از این ولایت بی‌جا شده بودن، اما حالا بیش‌تری شان دوباره برگشته اند، ولی این بی‌‌جاشده‎گان می‌گویند که تا هنوز از سوی نهادهای دولتی و غیر دولتی کمک دریافت نکرده اند.

به نقل منابع، در جریان ۱۵ روز جنگ شهر کندز، بیش از ۱۲۰ تن از افراد مُلکی کشته و بیش از ۱۵۰۰ تن زخمی شده اند که بیشتر قربانیان آن را افراد مُلکی تشکیل می‌دهد.

قابل ذکر است که نهاد متذکره دو هفته قبل نیز برای یک صد خانواده قربانیان جنگ کندز مواد خوراکی و غیر خوراکی توزیع نموده بود.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG