لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۳

هشدار سفارت امریکا برای اتباعش از وقوع یک حملۀ احتمالی در کابل


ایالات متحده امریکا به اتباع امریکایی در کابل هشدار وقوع یک حملهء احتمالی در جریان دو روز آینده را داده است.

این هشدار در حالی داده شده است که تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرت متوقف شدهء صلح حکومت افغانستان با طالبان مسلح ادامه دارد.

سفارت امریکا در کابل خواهان احتیاط زیاد اتباع اش در کابل شده است. ولی جزئیات در مورد اهداف احتمالی حملات و نحوهء این حملات پلان شده، ارایه نشده است.

در هشداری که در صفحه انترنتی سفارت امریکا در کابل به نشر رسیده، گفته شده است که اوضاع امنیتی در افغانستان خیلی بی ثبات است و تهدید در مقابل تمام اتباع امریکایی در افغانستان بحرانی می‌باشد.

بدتر شدن اوضاع امنیتی در افغانستان باعث شده است که سفارت امریکا در کابل در چند ماه اخیر تمام کارمندان حکومتی امریکا را از سفر در راه ها و شاهراه های افغانستان منع کند.

سفارت امریکا در کابل اغلباً چنین هشدارها را به اتباعش در افغانستان می‌دهد و آنها را از وقوع حملات احتمالی مطلع می‌سازد، ولی هشدار اخیر در حالی داده شده است که قرار بود محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و نواز شریف صدراعظم پاکستان امروز در حاشیه جلسهء ملل متحد روی تغییرات اقلیمی، در پاریس با هم ملاقات و گفتگو کنند.

گفته می‌شود اگر این دیدار انجام شود اقدام کلیدی خواهد بود در راستای از سری گیری مذاکرات صلح حکومت افغانستان با طالبان به میانجیگری اسلام آباد.

ولی انتظارات ازین دیدار به این سبب زیاد نیست که به گفته کارشناسان امور سیاسی پاکستان در تعهداتش در گذشته صادق نبوده و به وعده های که به حکومت افغانستان در مورد ایجاد ثبات داده است، عمل نکرده است.

حتی همین وعده های میان تهی منتج به آن شد که رئیس جمهور غنی حاضر به شرکت در نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و بریتانیا در پاریس و گفتگو با نواز شریف نبود ولی گفته شده است به آقای غنی در جریان دیدار اخیر رهبران سیاسی خیبر پشتنوخواه از کابل قناعت داده شد در این نشست شرکت کند.

یک مقام خیبرپشتونخواه که در کابل با رئیس جمهور غنی دیدار داشت گفته است، اگر ملاقات امروز رئیس جمهور غنی و نوازشریف در پاریس به خوبی بگذرد آقای غنی هفته آینده به اسلام آباد خواهد رفت و در کنفرانس قلب آسیا شرکت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG