لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۹

یک روزنامهء قدیمی ایران از تحریم بر رسانه ها انتقاد کرده است


یکی از قدیمی ترین روزنامه های ایران از تحریم بر رسانه ها در زمینه پوشش موضوعات مربوط به محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین این کشور انتقاد کرده است.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات ایران از رئیس جمهور حسن روحانی خواسته است که در این موضوع مداخله کرده و آنچه را وی "روند غیر قانونی" یاد کرده توقف بدهد.

محمود دعایی یک روز پیش از این سخنان اش به یک محکمه خاص در تهران به خاطر نشر مصاحبه خاتمی با یک روزنامه لبنانی احضار شده بود.

روزنامهء اطلاعات این مصاحبه رئیس جمهور پیشین ایران را که با روزنامه لبنانی به نام السفیر انجام شده است به روز یکشنبه دوباره نشر کرد و در کنار آن یک تصویر محمد خاتمی را نیز چاپ نمود.

محمد خاتمی به خاطر حمایت از چهره های مخالف هر یک میر حسین موسوی و خانمش زهرا رهنورد و همچنان مهدی کروبی تحت فشار های فزاینده قرار گرفته است.

هر سه آنها به دلیل به چالش کشیدن حکومت، در خانه زیر نظارت هستند.

دعایی نوشته است که او به څارنوال تهران گفت که روزنامه اش این تحریم در ارتباط به نشر تبصره ها، اظهارات و تصاویر خاتمی را نخواهد پذیرفت.

مدیر مسئول روزنامهء اطلاعات ایران در ادامه نوشته است "من به او گفتم که این تصمیم مستبدانه است و در این قسمت قانون وجود ندارد."

محمود دعایی به خاتمی به حیث یک شخصیت شریف، معروف و برجستهء انقلاب اشاره کرده افزود که روزنامه اطلاعات به آنچه وی پروسه منطقی نشر خبر های مربوط به رئیس جمهور پیشین خواند ادامه می‌دهد.

چنین انتقاد آشکار از تحریم ها بر رسانه ها در مطبوعات شدیداً سانسور شده ایران، خیلی کم صورت می‌گیرد.

تحریم بر رسانه ها در زمینه بازتاب و نشر خبر های مربوط به محمد خاتمی در ماه فبروری از سوی قضاء تندرو ایران اعلان شد و هشدار داده شد که با رسانه های که سرپیچی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

محمد خاتمی اصلاح طلب از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۳ میلادی به عنوان رئیس جمهور ایران کار کرده است.

غلام حسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه ایران به روز چهارشنبه گفت که دعایی یک تعهد نامه را امضا کرده است.

خبرگزاری نیمه رسمی فارس از اژه ای نقل کرده که گفته است " این واقعیت دارد که حجت الاسلام دعایی به یک محکمه خاص تهران احضار شده بود."

اژه ای افزوده است که دعایی تحت بازجویی قرار گرفت و از او تعهد گرفته شد.

اما این موضوع از سوی روزنامه اطلاعات رد شده است.

محمد خاتمی تا اکنون در این مورد خاموشی اختیار کرده است.

اما هواداران خاتمی طی ماه های اخیر تلاش کرده اند که این تحریم رابا شریک ساختن تصاویر و اظهارات وی در رسانه های اجتماعی به چالش بکشند.

آنها در شبکه های اجتماعی نوشته اند " ما رسانه های خاتمی خواهیم بود."

XS
SM
MD
LG