لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۷

نادری: پس از این ساختمان‌ها با کیفیت بالا اعمار خواهد شد


پس از این شرکت های ساختمانی افغان در اعمار تمام ساختمان ها از مواد با کیفیت تولید وطن استفاده کرده و مطابق معیار های بین المللی ساختمان ها را اعمار می کنند.

وزارت شهر سازی و مسکن به همین منظور روز سه شنبه تفاهمنامه را با اتحادیه شرکت های ساختمانی به امضا رساند.

سید سعادت منصور نادری وزیر شهر سازی و مسکن هنگام امضای این تفاهمنامه گفت، شرکت های ساختمانی به اساس توانایی ساختمان سازی درجه بندی می شوند:

" ما حمایت می کنیم از شرکت های ساختمانی که بی آیند در پروژه های سکتور خصوصی و پروژه های ساختمانی وزارت شهر سازی آنها نقش اساسی داشته باشند و یک تفکیک صورت بگیرد بین شرکت های که دارای کیفیت درست و ظرفیت مدیریتی خوب است که ما آنها را تفکیک درست کنیم و کار را به اهل کار بسپاریم. "

آقای نادری همچنان گفت، بعد از امضای این تفاهم نامه تمام شرکت های ساختمانی می توانند با اعمار ساختمان های معیاری در توسعه شهر کابل سهم فعال داشته باشند.

به گفته وزیر شهر سازی و مسکن، این وزارت در نظر دارد تا یک تیم را به هدف نظارت از قرار داد های پروژه های ساختمانی خصوصی ایجاد نماید.

پیش از این مردم از بی کیفیت بودن و عدم معیاری بودن ساختمان ها در شهر کابل و شهرهای دیگر افغانستان شکایت داشتند.

آنها می گویند که بسیاری از ساختمان ها در افغانستان بخصوص در شهر کابل غیر معیاری بوده و بگونه خود سر اعمار شده اند.

از سوی هم نعیم یاسین رئیس اتحادیه شرکت های ساختمانی افغانستان می گوید، که این اتحادیه همواره همکار خوب با وزارت شهر سازی و مسکن بوده و با در نظر داشت معیار های جهانی پروژه های ساختمانی را تطبیق می نماید:

" این تفاهمنامه را ما یک اقدام نیک می دانیم و ما اطمینان می دهیم به وزارت شهر سازی و وزیر صاحب که همکار خوب هستند در پروژه های ساختمانی وزارت شهر سازی مطابق استندرد ها و درجه بندی که شده ما این پروژه ها را پیش می بریم. "

در همین حال شماری از کارشناسان پیشنهاد می کنند که حکومت باید از ورود مواد ساختمانی بی کیفیت به کشور جلوگیری کرده و یک بررسی دقیق و همه جانبه از تطبیق پروژه های ساختمانی داشته باشد.

ریاست اتحادیه شرکت های ساختمانی نیز موجودیت مواد بی کیفیت در افغانستان را از مشکلات عمده دانسته و تاکید میکند که زمینه برای تولید و استفاده از مواد باکیفیت داخلی باید برای آنان فراهم گردد.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG