لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۴

ایران: ۸ تن بخاطر نشر عکس های زنان بدون چادر بازداشت شدند


پولیس ایران هشت تن را به خاطر نشر عکس های زنان بدون چادر در انترنت بازداشت کرده است.

این اقدام ضمن جلوگیری از چیزیکه اعمال غیر اسلامی در ایران دانسته می‌شود انجام شده است.

رسانه های دولتی ایران روز دوشنبه گزارش دادند که این افراد در یک بخش مبارزۀ فرهنگی وسیع برای آینده کشور عکس های مدل های سر برهنه را نشر کرده اند.

این اشخاص پس از آن بازداشت می‌شوند که به دنبال امضای توافقنامۀ اتُمی از سوی حسن روحانی رئیس جمهور میانه رو ایران با غرب شماری از هنر پیشه‌گان، شاعران، خبرنگاران و فعالان دیگر در این کشور دستگیر شدند.

گزارش آژانس خبر رسانی اسوشیتد پرس می‌افزاید که این بازداشت ها و احکام شدید نشان می‌دهد که تندروان موجود در صفوف پولیس و قوۀ قضائیۀ ایران که از امضای این توافقنامه نتوانستند جلوگیری کنند و بیم دارند که سست شدن معیار های اجتماعی رژیم جمهوری اسلامی را ضعیف خواهد ساخت هنوز هم قدرت قابل ملاحظۀ در این کشور دارند.

رادیو تلویزیون دولتی ایران گفت که این عملیات تازه زیر عنوان "پروژۀ عنکبوت ۲" بخصوص استفاده کننده‌گان از انستگرام را هدف قرار داده است.

ولی انستگرام که مالک آن فیسبوک است به طور فوری در این باره چیزی نگفته است.

گزارش تلویزیون دولتی ایران تصویرهای از الهام عرب مدل مشهور لباس های عروسی را نشان داد که پیشروی څارنوال تهران، جعفری دولت آبادی و چند نفر دیگر در یک تالار کنفرانس صحبت می‌کند و موی زرد خود را با یک چادر سیاه پوشانیده است.

تصویرهای از الهام عرب مدل مشهور لباس های عروسی
تصویرهای از الهام عرب مدل مشهور لباس های عروسی

خانم عرب گفت: "همۀ مردم زیبایی و شهرت را دوست دارند. آنها می‌خواهند دیده شوند ولی مهمتر این است تا بدانند که در برابر اینکه دیده شوند آنها چه قیمت خواهند پرداخت."

خانم عرب پس از این اظهارات قابل دسترسی نبود و این هم دانسته نشد که آیا او کدام وکیل مدافع دارد یا خیر؟

ولی څارنوال تهران پس از سخنان الهام عرب گفت که:"تعداد زیادی از آرایشگاه ها و ستودیو های عکاسی تحت نظارت سیستم های استخباراتی و قضایی قرار گرفتند و دستگیری های خوبی را در این زمینه داشتیم و صفحات زیادی در انستگرام مسدود شد."

XS
SM
MD
LG