لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۸

بریتانیا ده‌ها سرباز دیگر خود را به افغانستان خواهد فرستاد


دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف چاپ بریتانیا در شماره اخیر خود مطلبی دارد تحت عنوان بریتانیا ممکن است ده‌ها سرباز دیگر خود را به افغانستان بفرستد.

به نوشته روزنامه منابع وزارت دفاع بریتانیا تائید کرده اند که این کشور بعد از سال ۲۰۱۰ اولین بار تعداد سربازان خود را در افغانستان بیشتر می‌سازد و بحث با ناتو ادامه دارد تا بریتانیا در حدود ۱۰۰ عسکر دیگر خود را به افغانستان بفرستد.

روزنامه می‌افزاید که این گام به تقاضای فرماندهان نظامی امریکا که از متحدین ناتو خواسته اند در افغانستان بیشتر همکاری کنند، برداشته می‌شود.

صدراعظم بریتانیا در سال ۲۰۱۳ختم مأموریت حربی کشورش را در افغانستان اعلان کرده و قرارگاه کمپ بیسشن را تخلیه کرد ولی اکنون به نوشته روزنامه دیلی تلگراف تصمیم نو می‌تواند پای قوای بریتانیا را دوباره به جنگی بکشاند که سربازان این کشور ۴۵۴ قربانی در آن داشته اند.

انتظار می‌رود که بین ۵۰ تا ۱۰۰ سرباز دیگر بریتانوی با ۴۵۰ سرباز این کشور که هم اکنون در افغانستان مستقر اند همراه شوند.

به نوشته روزنامه فرماندهان امریکایی بخاطر اینکه رئیس جمهور اوباما را تشویق نمایند که سربازان این کشور را در افغانستان حفظ نماید از متحدین امریکا در ناتو از جمله بریتانیا، ایتالیا، هسپانیه و دیگران خواسته اند که عساکر بیشتر را در افغانستان مستقر بسازند.

تعهد کنونی بریتانیا این است که سربازان خود را تا ختم سال جاری در افغانستان حفظ می‌کند، ولی با اقدامات نو چنین معلوم می‌شود که این کشور بعد از ختم سال جاری بازهم در افغانستان حضور خواهد داشت.

فارن پالیسی

نشریه فارن پالیسی در شماره اخیر خود می‌نویسد که فرماندهان نظامی امریکا در پی آن اند که رئیس جمهور اوباما را قانع بسازند که مأموریت در افغانستان را تمدید نماید زیرا افغانستان هنوز هم به کمک و حمایت نیاز دارد.

به نوشته فارن پالیسی قوماندان عمومی قوای امریکا و ناتو در افغانستان جنرال جان نیکولسن در حال جمع بندی بررسی‌های ۹۰ روزه خود در افغانستان می‌باشد تا پیشنهادات نهایی را در مورد تمدید حضور قوای امریکا در افغانستان به رئیس جمهور اوباما ارائه نماید.

به نوشته فارن پالیسی هرچند این بررسی‌های نظامی جنرال امریکایی سری می‌باشد، اما تجربه‌های ۱۵ سال گذشته نشان داده است که هیچ برنامه نظامی و پلان جنگ واشنگتن برای مدت طولانی مخفی نمانده و بزودی جزئیات آن برملا خواهد شد.

به نوشته فارن پالیسی یکی از پیشنهادات جنرال نیکولسن این خواهد بود که امریکا حملات هوایی را بر اهداف طالبان و گروه دولت اسلامی ادامه بدهد.

XS
SM
MD
LG