لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۱

گارنیزیون کابل: باشنده‌گان کابل در تأمین امنیت همکاری کنند


مسئولان گارنیزیون کابل می‌گویند که توانسته اند تا حال به همکاری مردم جلو حملات زیاد تخریبی و سرقت‌های مسلحانه را در شهر کابل بگیرند.

گل نبی احمدزی قوماندان گارنیزیون کابل در روز اول عید سعیدفطر در صحبت با رادیو آزادی از باشنده‌گان شهر کابل خواست تا در بخش‌های مختلف با این نهاد امنیتی همکاری نمایند.

وی گفت:

"مردم از ما حمایت کنند ما به کمک و حمایت مردم ضرورت داریم آوردن امنیت و تأمین امنیت تنها وظیفه سربازان، بریدملان و افسران نیست بلکه این وظیفه تمام هموطنان ماست به هر جای که هستند از آنها تقاضای ما اینست که در تأمین امنیت با ما کمک و همکاری کنند."

گارنیزیون کابل در اوایل کار حکومت وحدت ملی به هدف هماهنگی و ایجاد نظم در کار نیروهای امنیتی و تأمین امنیت بهتر در شهر کابل ایجاد گردید.

گل نبی احمدزی می‌گوید که در چوکات این گارنیزیون چهار صد پولیس ملی، سه صد اردوی ملی و یک صد و پنجاه نیروی امنیت ملی فعالیت دارند.

آقای احمدزی می‌گوید: از شروع کار گارنیزیون تا حال شیشه های سیاه هزارها موتر را پاکسازی و صدها میل اسلحه غیر قانونی را جمع آوری کرده‌اند.

کارشناسان افغان فعالیت گارنیزیون کابل را در بخش تأمین امنیت مهم خوانده و به همکاری مردم با این نهاد امنیتی تأکید می‌کنند.

مطیع الله خروتی یکی از این کارشناسان می‌گوید که بدون همکاری مردم یک ارگان امنیتی وظایف خود را به صورت درست انجام داده نمی‌تواند.

وی گفت:

"همکاری مردم در قسمت موفقیت ارگان‌های امنیتی بسیار رول دارد به گونه مثال در قسمت شناخت و تفکیک مخالفین دولت، تروریستان، انتخاری ها در این قسمت همکاری مردم بسیار ضروری است بخصوص در قسمت کشف و خنثی کردن عملیات مخالفین دولت."

آقای خروتی همچنان به نیروهای امنیتی سفارش می‌کند که آنان تلاش نمایند با انجام خدمات بهتر به مردمرضایت آنها را جلب کند تا مردم بالای آنان اعتماد کرده و امنیت مطمین در کشور تأمین گردد.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG