لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۹

معاون نظامی طالبان در ولسوالی اوبه هرات به قتل رسید


معاون نظامی طالبان در ولسوالی اوبه ولایت هرات یک افسر پولیس در بازار این ولسوالی را به قتل رساند و سپس از سوی پسر نوجوان این افسر پولیس کشته شد.

شیر آقا الکوزی قوماندان امنیه اوبه می‌گوید، باشنده‌گان محل جسد این جنگجوی طالب را در بازار این ولسوالی به دار آویخته‌اند.

پولیس ولسوالی اوبه ولایت هرات می‌گوید، ملا خادم معاون نظامی طالبان یک افسر پولیس را در بازار این ولسوالی با شلیک گلوله از بین برده‌‌است و سپس از سوی پولیس و پسر نوجوان این افسر کشته شده‌است.

شیر آقا الکوزی قوماندان امنیه این ولسوالی می‌گوید، باشنده‌گان محل جسد معاون نظامی طالبان را در بازار مزدحم این ولسوالی به دار آویخته‌اند.

آقای الکوزی می‌گوید، معاون نظامی طالبان از باشنده‌گان ولایت بادغیس در همجواری ولسوالی اوبه است.

او می‌گوید، ملا خادم یک هفته قبل یکی از سربازان پولیس محلی را در نزدیکی این ولسوالی ترور کرده‌بود.

با این وجود باشنده‌گان ولسوالی اوبه ولایت هرات هشدار داده‌اند که پس از این با قاتلان نیروهای امنیتی مدارا نخواهند کرد.

ولسوالی اوبه ولایت هرات با ولایت نسبتاً نا آرام بادغیس و غور هم سرحد است.

شیر آقا الکوزی قوماندان امنیه این ولسوالی می‌گوید، طالبان با استفاده از سرحدات این ولسوالی با ولایات بادغیس و غور به مناطق کوهستانی این ولسوالی هجوم میآورند و هر از گاهی علیه نیروهای امنیتی افغان دست به تفنگ می‌برند.

داکتر مهدی حدید مسئول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات می‌گوید، مخالفان مسلح دولت با استفاده از خلاء مدیریتی در بخش سکتور امنیتی استفاده کرده و تلاش دارند تا وضعیت امنیتی در این ولایت را بر هم زنند.

ولسوالی اوبه جایی که به تازه‌گی یک افسر پولیس ترور شده‌است در فاصله تقریباً ۱۲۰ کیلومتری شرق شهر هرات و یکی از ولسوالی‌های نسبتاً ناامن به شما می‌رود.

در سال‌های اخیر مقامات پولیس در ولسوالی اوبه تائید کرده بودند که شماری از اتباع پاکستانی در ولسوالی اوبه طالبان را در جنگ علیه نیروهای امنیتی افغان همکاری می‌کنند.

گزارش: شاه پور صابر

XS
SM
MD
LG