لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۵

گارنیزیون شهری فاریاب با تجهیزات جدید مجهز گردید


مقامات فاریاب می‌گویند، به منظور تأمین هر چه بیشتر امنیت، آرامش، نظم و دسپلین در شهر میمنه گارنیزیون شهری این ولایت که متشکل از همه نهادهای امنیتی است با تانک و سلاح‌های ثقیل و پیشرفته تجهیز و اکمال شده‌است.

سید انور سادات والی فاریاب می‌گوید که این تصمیم پس از آن گرفته شد که هفته گذشته یک متنفذ قومی در شهر میمنه توسط دشمنان مردم به قتل رسید و تکرار این گونه رویداد در آینده‌ها حاکمیت محلی به خصوص نیروهای امنیتی فاریاب را زیر سوال خواهد برد.

سید انور سادات والی فاریاب
سید انور سادات والی فاریاب

آقای سادات در زمینه گفت:

"مقصد ما این است که باید ما امنیت شهر میمنه را به صورت خوب و درست تأمین کنیم. هفته گذشته روز پنجشنبه در داخل شهر یک تن از متنفذین قومی را ترور کردند و عاملین آن توانستند که از چنگ نیروهای امنیتی فرار کنند. این باعث بد نامی حکومت محلی و نیروهای امنیتی ما که همیشه در حال فعالیت هستند، می‌شود. به این خاطر نیروهای امنیتی ما یک مقدار بیدار تر، آگاه تر و با انظباط خوب، وظایف سپرده شدۀ خود را انجام دهند."

والی فاریاب گفت، پیش از این نیز گارنیزیون شهری وجود داشت و تا کنون بخاطر امنیت شهروندان فعالیت‌های خوب را انجام داده‌است، اما با توجه به شرایط امنیتی و تلاش گروپ‌های کوچک مافیایی برای اخلال و برهم زدن امنیت لازم دیده شد که این قطعه تقویت و تجهیز گردد تا با افراد مسلح غیر مسئول، قانون شکن و اوباش برخورد جدی صورت بگیرد.

والی فاریاب در ادامه وظایف پرسونل گارنیزیون شهری را یک بار دیگر مشخص نموده، افزود:

" هیچ کسی را اجازه ندهید که امنیت مردم را اخلال و یا برهم بزند و یا خدا ناخواسته ترور، اختطاف و ناامنی‌ها را ترویج کند. مطابق لایحۀ وظایفی که برای تان تعیین شده، آن را انجام بدهید."

از سوی هم سمونوال میر امان الله آمر امنیت قوماندانی امنیه نیز تأکید می‎کند که حوزه‌های امنیتی پولیس با این گارنیزیون همآهنگ خواهند بود و در برابر هر زورمند و قانون شکن قاطعانه عمل خواهند کرد.

وی همچنان گفت که گروپ‌های گزمه نیز ایجاد شده، شب و روز در تمام نقاط شهر گشت و گذار می‌کنند.

جگرن عبدالقدیر قوماندان گارنیزیون فاریاب می‌گوید که در هر شرایط در مقابل کسانی که قانون شکنی و بی نظمی را در شهر به وجود می‌آورند به هر گروهی که ارتباط داشته باشند با آنها برخورد جدی می‌نمایند.

با این حال برخی از شهروندان شهر میمنه از مجهز شدن قطعۀ گارنیزیون در داخل شهر استقبال و از رهبری ولایت و مقامات امنیتی توقع دارند که قانون را بالای همه به گونۀ یک سان تطبیق نموده و یک امنیت خوب را در سطح شهر میمنه تأمین کنند.

دو تن از شهروندان شهر میمنه در مورد چنین گفتند:

" گارنیزیون بسیار فایده‌ها دارد. به خاطریکه در این اواخربعضی دزدی‌ها، ترور و گشت و گذار افراد مسلح غیر مسئول بسیار شده بود و با اکمال و تجهیز گارنیزیون انشالله امنیت برقرار می‌شود و ما بسیار خوش هستیم."

" اسم من احمد جاوید نوری. این یک اقدام نیک است چون ولایت فاریاب تقریباً چند ماه می‌شود که از نگاه امنیتی وضع وخیم دارد و تقاضای ما هم از نیروهای امنیتی این است که آنها این اقدام نیک را کردند و باید به شکل اساسی درین بخش کار و فعالیت بکنند تا بتوانند یک امنیت خوب را برای مردم بیاورند."

هر چند قطعه خاص یا گارنیزیون شهری پس از تقرر سید انور سادات والی فاریاب جهت هر چه بیشتر تأمین امنیت در شهر میمنه ایجاد و تاکنون فعالیت‌های آن ادامه داشت، اما به گفته برخی ساکنین فاریاب، تا زمانیکه دست عدۀ از قوماندانان و زورمندان مسلح درین ولایت کوتاه ساخته نشود، بی نظمی و حضور افراد مسلح غیر مسئول در داخل شهر کماکان ادامه خواهد داشت.

گزارش: رحمت الله رها

XS
SM
MD
LG