لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۸

اردوی امریکا کشته شدن یک عسکر این کشور در هلمند را تائید کرد


اردوی امریکا کشته شدن یک سرباز این کشور در ولایت هلمند و زخمی شدن یک سرباز دیگر را در همین ولایت تصدیق نمود.

این دو سرباز امریکایی جز گروهی بودند که برای حمایت قوای امنیتی افغان به ولایت هلمند فرستاده شده‌است.

وزارت دفاع امریکا می‌گوید که وضع صحی یک سرباز این کشور که دیروز در نتیجه انفجار در ولایت هلمند زخمی شد، خوب است ولی در مورد هویت عسکر کشته شده این کشور چیزی نگفته‌است.

به گفته اردوی امریکا، انفجار دیروز در نزدیکی شهر لشکرگاه بالای یک گزمه مشترک قوای افغان و امریکایی صورت گرفته و وزارت دفاع امریکا در اعلامیۀ خود در مورد زخمی شدن شش عسکر افغان در این حادثه اظهار همدردی عمیق نموده‌است.

سخنگوی مأموریت حمایت قاطع قوای ائتلاف تحت رهبری امریکا در افغانستان با تائید کشته و زخمی شدن سربازان در هلمند یک بار دیگر تأکید نمود که سربازان آن‌ها در جنگ‌های مستقیم با طالبان اشتراک نمی‌کنند.

با شدید شدن حملات طالبان در ولایت هلمند در هفته جاری بیش از ۱۰۰ سرباز امریکایی به این ولایت فرستاده شدند که در لشکرگاه جابجا گردیدند.

چارلز کلیفلند سخنگوی قوای ایتلاف تحت رهبری امریکا در افغانستان
چارلز کلیفلند سخنگوی قوای ایتلاف تحت رهبری امریکا در افغانستان

جنرال چارلس کلیفلند در صحبت با خبرنگاران در کابل در مور وضیعت هلمند گفت، در بعضی ولسوالی‌های این ولایت حملات طالبان نسبت به گذشته شدیدتر می باشد.

قوای هوایی امریکا در این ولایت بر مراکز طالبان بمباردمان می‌کنند، اما به گفته جنرال کلیفلند قوای تازه فرستاده شده تنها در تعلیم سربازان افغان کمک می‌کنند.

وزارت دفاع امریکا تا حال نگفته‌است دو عسکر امریکایی که قربانی انفجار ماین شدند در منطقه چه می‌کردند، اما افزود که این دو سرباز اعضای گروه مأموریت تعلیم و تربیه بودند.

در این اواخر دیده می‌شود که نظامیان امریکایی برای تنظیم حملات هوایی بر اهداف طالبان در این منطقه به سربازان افغان کمک می‌کنند.

در سال روان میلادی این اولین سرباز امریکایی می‌باشد که در افغانستان کشته می‌شود.

در ماه جنوری هم یک مأمور امریکایی در هلمند کشته شده‌بود.

قوای خاص بحری امریکا در سال ۲۰۱۰ میلادی در عملیات ضد طالبان در هلمند داخل شده و به قوای افغان کمک می‌کردند.

سربازان قوای بحری امریکا کمک کردند که قوای افغان بتواند کنترول را بر ولایت هلمند حفظ نماید و در این عملیات صدها سرباز قوای ائتلاف کشته و زخمی شدند.

در سال ۲۰۱۴ قوای خارجی از هلمند بیرون شدند و از آن وقت به این‌سو جنگجویان طالبان گاه گاهی ادعا کرده‌اند که ولسوالی‌ها را تصرف نموده‌اند.

امریکا فعلاً در افغانستان ۹۸۰۰ سرباز دارد.

XS
SM
MD
LG