لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۵

شاهدان: در درگیری طرفداران دوستم و کلکانی یک کشته و ۵ تن زخمی شدند


در نتیجه تیر اندازی هنگام انتقال بقایای جسد حبیب‌الله کلکانی و همکارانش در ساحه نزدیک شهر آرای کابل یک تن کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

خبرنگار رادیو آزادی از محل به نقل از شاهدان عینی می‌گوید که افراد مسلح عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان بر اشتراک کننده‌های مراسم خاکسپاری تیر اندازی کرده‌اند.

به گفته منبع، کميسيون تدفين حبيب‌الله کلکانى و همکارانش مى‌گويد که توافق صورت گرفته تا اجساد افراد مذکور به عوض تپه شهر آرا در کلوله پشته دفن شوند اما شماری از اشتراک کننده‌گان مراسم با اين تصميم مخالفت کرده و تابوت‌ها را به طرف تپۀ شهر آرا انتقال می‌دهند.

این در حالیست که عبدالرشید دوستم با دفن حبیب‌الله کلکانی و همکارانش در تپه شهر آرا مخالفت نشان داده‌است.

صبح امروز تعداد از مردم بقایای جسد حبیب‌الله کلکانی و ۱۶ تن از همراهانش را از تپۀ نادر خان شهر کابل به مسجد عیدگاه انتقال دادند.

مراسم فاتحه خوانی و تشیع بقایای جسد حبیب‌الله کلکانی و ۱۶ تن از همراهانش در مسجد عیدگاه شهر کابل برگزار گردید.
مراسم فاتحه خوانی و تشیع بقایای جسد حبیب‌الله کلکانی و ۱۶ تن از همراهانش در مسجد عیدگاه شهر کابل برگزار گردید.

مراسم فاتحه خوانی و تشیع بقایای جسد حبیب‌الله کلکانی و ۱۶ تن از همراهانش با حضور شماری از مقامات دولتی، اعضای شورای ملی و تعداد از مردم در مسجد عیدگاه در کابل برگزار شد.

در همین‌حال خبرنگار رادیو آزادی با ارائۀ جزئیات تازه از محل می‌گوید که کوماندویان افغان به محل رسیده‌اند و وضعیت به حالت عادی برگشته‌است.

وی می‌افزاید که طرفداران حبیب‌الله کلکانی در تپۀ شهر آرای کابل مصروف خاکسپاری این اجساد هستند.

تا کنون دفتر معاون اول ریاست جمهوری در مورد کشته و زخمی شده‌گان این رویداد چیزی نگفته‌است اما بشیر احمد ته‌ینج یکی از نزدیکان جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان در صفحۀ فیسبوک‌اش ادعا کرده‌است که در میان طرفداران حبیب‌الله کلکانی افراد مسلح نیز حضور دارند.

حبیب‌الله کلکانی در سال ۱۹۲۹ میلادی بر اریکه قدرت نشست اما پس از نه ماه نادر خان او را شکست داده و با همراهان‌اش به دار آویخت.

XS
SM
MD
LG