لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۶

اشرف غنی به هدف شرکت در مراسم جنازۀ اسلام کریموف به ازبکستان رفت


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان

رئیس جمهور محمد اشرف غنی صبح امروز به هدف اشتراک در مراسم جنازه اسلام کریموف رئیس جمهور ازبکستان، به آن کشور سفر کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید قرار است، محمد اشرف غنی به شهر سمرقند ازبکستان برود زیرا مراسم جنازۀ اسلام کریموف در همین شهر که زادگاهش است برگزار شده و وی در همانجا بخاک سپرده می‌شود.

دواخان مینه پال یک معاون سخنگوی رئیس جمهور در این مورد به رادیو آزادی چنین گفت:

دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

"رئیس جمهور افغانستان صبح امروز به منظور اشتراک در مراسم جنازه اسلام کریموف رئیس جمهور ازبکستان، عازم شهر سمرقند آن کشور گردید."

به گفته ارگ ریاست جمهوری افغانستان، شمار زیادی از سران و مقام‌های کشورهای منطقه و جهان در مراسم جنازه رئیس جمهور فقید ازبکستان اشتراک می‌کنند.

قبل از این رئیس جمهور از درگذشت اسلام کریموف رئیس جمهور ازبکستان ابراز تسلیت و تأسف کرده‌است.

از سوی هم ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌یی به نقل از آقای غنی گفته است که اسلام کریموف منحیث رئیس جمهور ازبکستان در بیشتر از دو دهه گذشته خدمات شایانی را به مردم کشورش انجام داده‌است.

رئیس جمهور غنی گفته است که افغانستان و ازبکستان مشترکات فرهنگی و اجتماعی دیرینه دارند و نقش اسلام کریموف نه تنها در گسترش روابط دو جانبه میان دو کشور بلکه در توسعه مناسبات منطقوی نیز حایز اهمیت بوده‌است.

در خبرنامه ارگ آمده که رئیس جمهور غنی برای جانشین اسلام کریموف آرزوی موفقیت کرده و به مردم ازبکستان، ترقی، رفاه و آسایش بیشتر آرزو نموده‌است.

اسلام کریموف رئیس جمهور ازبکستان روز گذشته در اثر خونریزی مغزی به عمر هفتاد و هشت سالگی در یکی از شفاخانه‌های شهر تاشکند درگذشت.

سحرلیوال

XS
SM
MD
LG