لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۱

حکومت افغانستان پروازهای شرکت هوایی صافی را به حال تعلیق درآورد


حکومت افغانستان پروازهای شرکت هوایی صافی را به دلیل نپرداختن مالیه به حال تعلیق درآورده است.

اداره هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید پروازهای شرکت هوایی صافی را به این سبب به حال تعلیق درآورده است که این شرکت هوایی، میلیون‌ها دالر قرض‌اش را نپرداخته‌است.

قاسم رحیمی سخنگوی این اداره به رادیو آزادی گفت، صافی ایرویز در یک ماۀ که به این شرکت مهلت داده شده‌بود نتوانست یک میلیارد و یک صد پنجاه میلیون افغانی قرض‌اش از درک مالیه را که تقریباً ۱۷ میلیون دالر می‌شود بپردازد.

آقای رحیمی می‌گوید:

"علیرغم تمام فرصت‌ها و با در نظرداشت مقررات و قوانین که در اختیار این شرکت قرار گرفته‌بود، اقدام به پرداخت مقروضیت‌اش نکرد. سرانجام در آخرین نشست که در وزارت محترم مالیه صورت گرفت حدود یک ماه پیش به شرکت صافی یک ماه مهلت داده شد در این زمینه اقدام کند. اگر اقدام نکرد فیصله این است که ادارات مرتبط بتوانند از محکمه تقاضای تعلیق پروازها و ضبط دارایی‌های شرکت متذکره را داشته باشند."

رحیمی: صافی ایر ویز در یک ماۀ که به این شرکت مهلت داده شده بود نتوانست قرض اش را بپردازد.
رحیمی: صافی ایر ویز در یک ماۀ که به این شرکت مهلت داده شده بود نتوانست قرض اش را بپردازد.

مسئولین شرکت هوایی صافی در صحبت کوتاه با رادیو آزادی خبر متوقف شدن پروازهای این شرکت را رد نموده ولی بعداً به تماس‌های مکرر تیلیفونی رادیو آزادی پاسخ ندادند.

سخنگوی اداره مستقل هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید پروازهای داخلی شرکت صافی سر از فردا سه شنبه و پروازهای خارجی آن سر از پنجشنبه هجدهم سنبله به حال تعلیق در می‌آیند.

قاسم رحیمی افزود، بر اساس قوانین کشور یک ماه مهلت به شرکت هوایی صافی داده شده‌بود.

به گفته وی تصمیم که در حضور نماینده‌گان این شرکت گرفته شد این بود که اگر این شرکت قرض‌اش از درک مالیه را نپردازد، وزارت مالیه و اداره مستقل هوانوردی ملکی می‌توانند پروازهای این شرکت را به تعلیق درآورده و خواهان مصادره سرمایه‌های این شرکت از محکمه گردند.

این اداره می‌گوید، این شرکت از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ باقیداری‌های مالیاتی و غیر مالیاتی دارد که باید در مهلت تعیین شده به شکل قسط پرداخته می‌شد ولی در این کار ناکام شده‌است.

به گفته این اداره، به صافی ایرویز هُشدار داده شده که اگر تا زمان تعیین شده توان پرداخت مالیه‌اش را ندارد، باید از فروش تکت‌ها خودداری کند.

در اعلامیه ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان آمده‌است که شرکت هوایی صافی در صورت فروش تکت‌هایش باید برای حل مشکل مسافرین اقدام کند.

XS
SM
MD
LG