لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۷

مسعود: اشخاص در ادارات دولتی به اساس ظرفیت انتخاب نشده‌اند


با افزایش نا امنی‌ها در کابل و دیگر ولایات افغانستان، مقامات بلند رتبه حکومت نیز تائید می‌کنند که این وضعیت برای مردم قابل قبول نیست.

احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب که روز سه شنبه در جریان مراسم یاد بود از پانزده همین سالروز کشته شدن احمد شاه مسعود صحبت می‌کرد گفت که اشخاص در ارگان‌ها به اساس ظرفیت آنها انتخاب نشده‌اند.

وی گفت:

"یا بخاطر علاقمندی‌های سیاسی یا بخاطر علاقمندی‌های قومی، در نهاد‌ها شخصیت‌ها جابجا شده که مردم افغانستان هر روز صدمات شانرا می‌بینند و دوام شرایط فعلی برای مردم افغانستان غیر قابل تحمل است و مردم افغانستان نمی‌تواند که هر روز شاهد این باشند که فرزند‌های عزیز خود را در برابر تروریست‌های جفا کار حتی در مرکز کابل از دست بدهند."

این سخنان در حال مطرح می‌شوند که روز دوشنبه در دو حمله انتحاری در مقابل دروازه وزارت دفاع بشمول پنج تن از منسوبین این وزارت ۴۱ تن کشته و بیش از صد تن زخمی شدند.

مسئله انتخاب اشخاص به اساس ارتباطات در ادارات دولتی قبل ازین نیز بیان شده‌است.

تاج محمد جاهد وزیر داخله افغانستاننیز در این اواخر در جلسه استجوابیه مشرانو جرگه گفته بود، بیشتر منسوبین پولیس در کشور به اساس توانایی نه بلکه به اساس ارتباط بکار گماشته شده‌اند.

از سوی دیگر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان در پانزده مین سالروز یاد بود از احمد شاه مسعود، از کارنامه‌های وی یاد کرده گفت که در حال حاضر باید از سیاست احمدشاه مسعود استفاده شود.

وی در ادامه افزود:

"از شجاعت آمر صاحب شما شنیدید، از سیاستش شما شنیدید، و از قوماندانی وی همه شما خبر هستید، گفتم یک مثال کافی است که ناتو به همه امکاناتش یک طرف در برابر عین دشمن و آمر صاحب شهید با حداقل امکانات در مقابل عین دشمن."

برخی از اعضای ولسی جرگه که در این مراسم اشتراک داشتند از حکومت خواستند تا در مقابل بحران کنونی کشور اقدامات جدی نمایند.

اما از سوی دیگر حکومت افغانستان می‌گوید که در مبارزه علیه تروریزم متعهد بوده و در این بخش اقدامات هم صورت گرفته است.

الیاس صالح

XS
SM
MD
LG