لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۸

اندیپندنت در مورد کمک ۷۵۰ ملیون پوند به افغانستان نوشته‌است


اندیپندینت

روزنامه اندیپندنت چاپ بریتانیا در شماره دیروز خود در مورد کمک ۷۵۰ ملیون پوند به افغانستان مطلبی را نشر کرده‎است.

در یک بخش این نگاشته آمده‎است که این ۷۵۰ ملیون پوند که برابر به تقریباً یک ملیارد دالر می‎شود، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ باید برای ثبات مردم افغانستان و به ویژه بهتر شدن امور زنده‎گی زنان و دختران به مصرف برسد.

به حواله اندیپندیت، این کمک برای خدمات صحی و بخش‎های آموزشی نیز مصرف خواهد شد.

در یک قسمت این نگاشته که پریتي پاتیل وزیر انکشاف بین المللی بریتانیا نگاشته‎است، آمده‎است با کمک مالی به افغانستان ما به حفظ بریتانیا و همچنان با قربانی‎های نیروهای توانای خویش در افغانستان انصاف می‎کنیم.

در نگاشته اندیندینت می‎خوانیم که بریتانیا حدود یک دهه در افغانستان حضور نظامی داشت که در آنجا فرزندانش برای ثبات همکاری کرده و نگذاشتند که افغانستان بار دیگر به مرکز فعالیت تروریستان مبدل و از آن‎جا به به کوچه‎های بریتانیا خطر ایجاد کند.

در ادامه نگاشته آمده‎است، با این پشتیبانی مالی ما به بحران مهاجرین نیز رسیده‎گی خواهد شد.

افغان‎ها نیز در جمع پناهجویانی هستند که خود را به اروپا رسانیده‎اند. به اساس تخمینها یک چهارم حصه پناهجویانی را که به یونان رسیده‎اند، افغان‎ها تشکیل می‎دهد.

به باور اندیپندینت، با این کمک یک ملیون دالری بریتانیا، به شمار زیادی در افغانستان زمینه کار و فرصت‎های اقتصادی در این کشور ایجاد خواهد شد. به این صورت مردم مجبور نخواهند بود که از راه‎های پر خطر خود را به اروپا برسانند.

اندین اکسپرس

این روزنامه هندی روی اظهارات سفیر افغانستان برای هند ابراز نظر کرده‎است.

شیدا محمد ابدالی بمباری‎های هند را در حوالی مرز با پاکستان ستایش نموده‎است و از این اقدام دهلی نو پشتیبانی کرده‎است.

نریندرا مودی صدراعظم هند در قبال کشته شدن هژده سرباز خویش توسط ملیشای پاکستان گفته بود که این قاتلین بدون مجازات نخواهند ماند.

اندین اکسپرس اظهارات دگر آقای ابدالی را نیز انعکاس داده‎است که گفته بود، حملات هند در کشمیر تحت اداره پاکستان برای دفاع از خود انجام یافته‎است.

شیدا محمد ابدالی همچنان افزوده‎است، اکنون زمان آن رسیده که در برابر تروریستان اقدامات جدی صورت بگیرد.

تشنج در این اواخر در مناطق سرحدی میان هند و پاکستان افزایش یافته که نظامیان هردو کشور را به اجرای حملات بر یکدگر مجبور ساخته‎است.

XS
SM
MD
LG