لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۸

یاری: در یک و نیم سال گذشته ۸۳ شرکت شامل لیست سیاه شده‌است


اداره تدارکات ملی افغانستان می‎گوید که در یک و نیم سال گذشته ۸۳ شرکت را شامل لیست سیاه نموده تا در دواطلبی‎ها شرکت کرده نتوانند.

این اداره می‎گوید که مسئولین این شرکت‎ها به ارگان‎های عدلی و قضایی معرفی نموده‎اند.

یما یاری رئیس این اداره به روز دوشنبه در یک نشست خبری به رسانه‎ها گفت، شرکت‎های که شامل لیست سیاه شده‎اند دست به جعلکاری زده بودند.

یاری همچنان گفت که ۱۶۵ میلیون افغانی پول ضمانت این شرکت‎ها را هم به حساب دولت وارد نموده‎است و بر علاوه این شرکت‎های متخلف تا ۱ سال نمی‎توانند که در پروسه تدارکات اشتراک نمایند.

یاری: مسئولین این شرکت‎ها به ارگان‎های عدلی و قضایی معرفی نموده‎اند.
یاری: مسئولین این شرکت‎ها به ارگان‎های عدلی و قضایی معرفی نموده‎اند.

وی افزود:

"در حدود 83 شرکت که در پروسه تدارکات اسناد جعلی یا معلومات نادرست ارایه کرده بودند به لیست سیاه اضافه شدند و دیگراجازه اشتراک در تدارکات عامه را تا یک تاریخ معین ندارند."

مسئولان این اداره می‎گویند که آوردن تعدیلات در قانون تدارکات، تصویب و توشیح آن در دو سال گذشته یک دستآورد بوده‎است.

آقای یاری همچنان گفت که دو هزار قرارداد ادارات مختلف از سوی آنان ارزیابی شده و برای کمیسیون تدارکات ملی جهت اتخاذ تصامیم لازم فرستاده شده‎است.

اما شبکه افغانی مبارزه با فساد اداری ابراز نگرانی کرده و می‎گوید که هنوز هم در قرار دادهای ارگان‎های امنیتی فساد موجود است.

مشکور: موضوع فساد تنها به معنای رشوه در قراردادها نیست.
مشکور: موضوع فساد تنها به معنای رشوه در قراردادها نیست.

شکرالله مشکور سخنگوی این شبکه در این مورد گفت:

"موضوع فساد تنها به معنای رشوه در قراردادها نیست بلکه تاخیر در کارها، در نظر نگرفتن اولویت‎ها از جمله مسایلی اند که شامل چوکات فساد می‎شوند."

آقای مشکور می‎افزاید، هرچند برای بهتر شدن امور تدارکاتی اکنون یک کمیسیون کار می‎کند اما در این بخش لازم است یک سیستم همه جانبه ایجاد شود.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG