لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۰

پولیس محلی سرپل در مورد اعاشه و اباطه شان شکایت دارند


شماری از پولیس محلی ولایت سرپل در مورد اعاشه، اباطه و کمبود مهمات شکایت دارند.

زمانیکه ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل یک سال قبل بدست طالبان سقوط کرد شماری از نیروهای پولیس محلی آن ولسوالی عقب نشینی کرده و در قسمت های قریه بغاوی، بلغلی و ایگزگ مرکز شهر سرپل مستقر شده و تا به امروز در آن مناطق بخاطر تأمین امنیت شهر سرپل وظیفه اجرا می‌کنند.

تعدادی از این نیروها می‌گویند که آنها از نُه روز به این طرف از سوی دولت اکمال نشده‌اند.

یک تن از آنها در یک تماس تلیفونی به رادیو آزادی گفت:

"ما مردم شهید دادیم، زخمی داریم، کشته شدیم، در منطقۀ که قرار داریم تلیفون آنتن نمی‌دهد، یک هفته می‌شود برای ما نان وآب نرسیده گشنه و تشنه هستیم."

این پولیس محلی به نمایندگی از دیگران گفت که مقامات محلی سرپل به بهانه ناامنی و دوری راه برای شان به وقت و زمان آذوقه نمی‌فرستند.

وی همچنان گفت، اگر به زود ترین فرصت برای شان اعاشه و اباطه نرسد مجبور اند تمام پوسته ها را ترک کنند.

وی گفت:

"یک بار از طریق رادیوی شما صدای خود را بلند کردیم اگر کمک روان کردند خوب در غیر آن تمام پوسته ها را ترک می‌کنیم و به طالب می‌سپاریم."

مقامات محلی سرپل این ادعای پولیس محلی را رد کرده می‌گویند که آنها هفته وار تمام پوسته‌های امنیتی را اکمال می‌کنند و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در صحبت با رادیو آزادی گفت، به احتمال زیاد افرادی هستند که به علت عقده‌های شخصی که دارند این مسئله را دامن می‌زنند.

آقای امانی گفت:

"ما همیشه به وقت و زمان در تمام پوسته ها اعاشه روان می‌کنیم هیچ مشکلی در این مورد ما نداریم این یک شایعه است."

شماری از پولیس محلی در ولایت سرپل از نرسیدن آذوقه و مهمات برای شان در حالی شکایت دارند که به گفته مسئولان، پنجشنبه گذشته در ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان بیشتر از ۳۰ تن از پولیس محلی به دلیل بی توجهی دولت با طالبان یکجا شده‌اند.

اما مقامات محلی سرپل در قسمت وخیم شدن وضعیت امنیتی در این ولایت اظهار نگرانی می‌کنند.

به گفته آنها در حال حاضر وضعیت امنیتی ولسوالی صیاد به دلیل هم مرز بودن با ولسوالی‌های درزاب و قوش تپه ولایت جوزجان نا امن شده و نگرانی‌های را به بار آورده‌است.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل گفت، ولسوالی‌های، صیاد، سانچارک، سوزمه قلعه و قسمت شرقی مرکز شهر سرپل زیر تهدید بلند امنیتی قرار داشته و ولسوالی‌های گوسفندی و بلخاب زیر تهدید متوسط می‌باشد.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG