لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۳

غنی: وحدت ملی میان مسلمانان تقویت گردد


اشرف غنی می‎گوید، آن عده افرادی‎که میان مسلمان‎ها تفرقه اندازی می‎کنند باید بر ضد آن‎ها جواب رد داده شود.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در پیامی که امروز در سیمینار "کارنامه‎های اهل بیت حضرت محمد (ص) که توسط اسد الله غضنفر به خوانش گرفته‎شد، همچنان تاکید کرده بود که افرادی‎که با مسلمانان جنگ می‎کنند دشمن آن‎ها بوده و باید در این مورد به گونه مشترک کار شود تا وحدت ملی میان مسلمانان تقویت گردد.

در بخشی از پیام غنی آمده‎است:

" آن عده افرادی‎که میان مسلمانان تفرقه اندازی می‎کنند و میان آن‎ها اختلاف بمیان میاورند باید برای آن‎ها جواب رد داد، دشمنان مسلمانان کسانی هستند که با مسلمانان جنگ می‎کنند، ما باید از چنین فرصت‎ها استفاده نمایم تا وحدت ملی را میان مسلمانان گسترش دهیم. "

در پیام رئیس جمهور غنی آمده‎است که تمام مسلمانان باید به وحدت ملی توجه داشته باشند تا در یک فضای امن زندگی نمایند.

از سوی هم شواری علمای اهل تشیع از مردم خواست تا در یوم عاشورا با عث آزار و اذیت مردم نشوند.

محمد حسین محقق مسئول این شورا در این نشست در صحبت با شماری رسانه‎ها گفت، مردم در روز عاشورا بجای زنجیر زدنو ریختاندن خون شان باید برای نیازمندان، خون اهدا نمایند.

او افزود:

"ما خواهش می‎کنیم که در روز عاشورا عزاداران تلاش کنند تا خون خود را به مریضان بدهند و مراسم قسمی برگزار نمایند که باعث آزار مردم نشوند."

از سوی هم مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سراسری علمای افغانستان که در این نشست حضور داشت روی اتحاد مسلمانان تاکید کرده گفت، ما زمانی کامیاب می‎شویم که تعصبات داخلی و مذهبی از میان برداشته شود.

علمای دین می‎گویند، در سال ۶۱ قمری نیروهای یزید امام حسین نواسه پیامبر اسلام و اعضای خانواده اش را به "شهادت" رساندند و پس از آن، همه ساله از دهم عاشورا طی مراسم خاص تجلیل بعمل میآید.

XS
SM
MD
LG