لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۰

فعالان: به قوماندان توهین کننده در زرمت جزا داده شود


جرگه مشترک اتحادیه جوانان لویه پکتیا از حکومت می‎خواهد تاقوماندانی را مجازات نماید، به گفته آنان نیروهای خاص روز قبل یک شاگرد مکتب را به اتهام دست داشتن با طالبان از مکتب بیرون و پس از لت و کوب و برهنه نمودن از وی عکس گرفتند.

اعضای این جرگه گفتند که به همین دلیل تمامی مکاتب در ولسوالی زرمت مسدود بوده و بالا مردم تاصیر منفی بجا مانده‎است.

پس از نشر تصاویر برهنه یک متعلم مکتب به اتهام دست داشتن با طالبان از سوی یک قوماندانان نیروهای خاص، در کنار جوانان پکتیا، عکس العمل برخی از فعالان مدنی را در کابل نیز بر انگیخته‎است.

این جرگه روز پنج‎شنبه طی یک گردهمایی گفتند که به دلیل تحقیر نمودن این متعلم، مردم در اعتراض به آن مسدود نمودند و خواهان به مجازات رسانیدن عامل قضیه گردیده‌اند.

اعضای این جرگه می گویند اگر حکومت این قوماندان را به اساس قانون مجازات نکند مردم پکتیا و باشنده‌گان ولسوالی زرمت این فرد را مجازات خواهند کرد.

ضیاالحق فضلی سخنگوی این جرگه بخشی از فیصله نامه مربوطه را چنین به خوانش گرفت:

"جرگه مشترک جوانان لویه پکتیا از حکومت می‎خواهند که تا در این عرصه عدالت تامین شود و قوماندان مذکور مجازات گردد این قوماندان علیه قوانین اسلامی و اصول افغانی عمل کرده‎است و به هیچ علت قابل بخشش نیست."

اعضای این جرگه می‎گویند این نوع اعمال تاثیر منفی بالای مردم دارد و مانع می‎شود تا شاگردان به فکر آرام به مکتب بروند.

وزیری: اگر این عمل ثابت شود به اساس قانون شدیدا مجازات خواهد شد.
وزیری: اگر این عمل ثابت شود به اساس قانون شدیدا مجازات خواهد شد.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‎گوید:

"این نوع حادثه به وقوع پیوسته‎است وهیت مشترک به فرقه کوماندو و قول اردوی ۲۰۳ در منطقه فرستاده شده فرد دستگیر شده و تحقیقات از وی جریان دارد و برای یک هیت وظیفه سپرده شده تا با مردم از نزدیک صحبت کند، اگر این عمل ثابت شود به اساس قانون شدیدا مجازات خواهد شد."

به اساس معلومات آقای وزیری نیروهای مسلح افغانستان به هیچ کس اجازه نمی‎دهد از وظیفه و رتبه خود استفاده نادرست کند و با عث آزار و اذیت مردم شوند.

حمیرا الکوزی

XS
SM
MD
LG