لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۳

هیواد: طالبان در گفتگوهای شان استقلالیت ندارند


روزنامه های چاپ امروز کابل، بر علاوه سایر موضوعات، مطالب وسرمقاله های شانرادر رابطه به گفتگوهای صلح با طالبان نوشته اند.

سرخط

روزنامه سرخط در یک مطلب شماره امروزی اش نگاشته است که سفر هیئت سه نفری طالبان از قطر به پاکستان و گفتگوهای سری آنان با مقامات افغانی و امریکایی و احضار آنها به پاکستان به موضوعات داغ مورد بحث تبدیل گردیده‌اند.

در ادامه مطلب آمده است که حکومت افغانستان در این مورد سکوت اختیار نموده، ولی عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه این سفر طالبان را عادی خوانده و تذکر داده است که اسلام آباد حامی همیشگی طالبان می‌باشد.

نویسنده مطلب می‌نویسد که در این اواخر از ارتباط نزدیک میان روسیه و ایران با گروه طالبان گزارش‌های به چاپ رسیده‌است ولی پاکستان در تلاش است تا کنترول اش را بالای طالبان حفظ نماید.

در مطلب همچنان در مورد گفتگوهای صلح با طالبان آمده‌است و گفته شده که گروه طالبان یک دست نیست و به باور نویسنده بخش نظامی طالبان مصرف جنگ است و بخش سیاسی آنان مصرف گفتگو که این خود نشان دهنده دو رو بودن طالبان می‌باشد.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت از قول حضرت عمر زاخیل وال سفیر افغانستان در اسلام آباد نوشته است که سفر طالبان به اسلام آباد نشان می‌دهد که خود طالبان توانایی گفتگو های صلح را ندارند.

در مطلب آمده‌است که آقای زاخیلوال در صحبتی که با رادیو آزادی داشت با انتقاد تند از حکومت پاکستان گفته است که باید حکومت پاکستان در مورد سفر طالبان به پاکستان، دولت افغانستان را در جریان می‌گذاشت.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد هم در سرمقاله اش نوشته است که طالبان در گفتگوهای شان استقلالیت ندارند.

در ادامه سرمقاله آمده‌است، تا زمانیکه طالبان تحت تأثیر پاکستان باشند گفتگو در مورد صلح به این گروه بی معنی است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در شماره امروزی اش از قول تعدادی از کارشناسان نوشته است که طالبان در فصل زمستان آماده گفتگو صلح می‌شود در حالیکه در فصل بهار دوباره به جنگ رو می‌آورند و این عمل طالبان چندین سال تجربه شده‌است.

در ادامه مطلب از قول کارشناسان آمده‌است که اگر حکومت دروازه گفتگو را با مخالفین باز گذاشته است، باید جنگ را علیه آنان همچنان ادامه بدهد.

ایمل سنجیده

XS
SM
MD
LG